Hitta Kamrem :
Kamrem för fordon

- Kamremssats
- Multirem
- Flerspårsremssats
- Kamkedjesats
- Spännrulle
- Remspännare
- Frihjulskoppling generator
- Löprulle
- Kilrem
- Kamremskåpa
- Remskiva
Välj din bil och hitta högkvalitativa Kuggrem
-
VOLVO
- Kamrem V70
- Kamrem V50
- Kuggrem V60
-
AUDI
- Kamrem A4
- Kamrem A6
- Kuggrem A3
-
MERCEDES-BENZ
- Kuggrem till E-klass
- C-klass
- Kamrem SPRINTER
-
RENAULT
- Kuggrem till CLIO
- MEGANE
- Kamrem MASTER
-
PEUGEOT
- Kamrem till 308
- 307
- PARTNER
-
SKODA
- Kamrem till OCTAVIA
- FABIA
- SUPERB
Information om Kamrem
Kamrem är en viktig detalj för gasdistribution (timing) ventilmekanism. Det är nödvändigt för kamaxeldrivningen. Kuggremmen ligger utanför vevhuset och håller på kugghjul av kamaxeln och vevaxeln. Den är tillverkad av polymer, komprimeras med en ståltråd ram. Det finns inget behov att dra detta bälte eller fett det. Kuggremmen består av ett yttre skikt av vävnad, ett övre skikt av gummi-packning, en elastisk gummi sladd, en lägre packning-skikt och ett inre gummiskikt.
Kuggremmar tillverkas som en helhet struktur, en-och dubbelsidig och av valfri längd. De viktigaste egenskaperna hos kamrem är pinnarna modulerna, avståndet mellan dem och typ. De mest använda kuggremmar är med en rundad profil och i form av en trapets. De kuggremmar med en rundad profil överföra mer vridmoment och effekt än de i form av en trapets. När du använder dessa kuggremmar spänningen i bältet och dragkraften fördelas jämnare genom omkrets dragkraft i remskivan. Rundade tandprofil säkerställer en jämn och enhetlig nät. Kuggremmar med en profil i form av en trapets framställs vanligtvis i intervallet moduler 1 till 10 millimeter, och kuggremmar med rundade tänder tillverkas med en modul av 3 till 5 mm.
Kuggremmar tjäna vanligtvis tills 100 000 km. Bör dock föraren ta hand om att hålla denna del i gott skick. Om du behöver byta kamrem, kan du köpa den i vår webbutik direkt från tillverkaren, som har ett rykte om en pålitlig leverantör av hög kvalitet auto delar tillverkade av de flesta avancerade material. Vi kommer att leverera din beställning på kortast möjliga tid och till ett överkomligt pris, liksom någon annan bil del, såsom pulsgivare eller bagageluckan.
Vad du behöver veta om byte av kamrem: livstid, vanliga fel och deras tecken, tips och rekommendationer
Kamremmens livslängd kan vara olika för bilar beroende på märke och modell. I genomsnitt behöver den bytas ut varje 80 000 - 100 000 km.
I de flesta fall går kamremmen sönder på grund av slitage. Komponenten bör bytas ut när till exempel det finns ett oljeläckage. Om en rulle eller pump hänger sig kan detta orsaka skador på kamremmen.
När kamremmen är trasig, stannar motorn direkt. I detta fall kan du inte starta den igen. Det är omöjligt att upptäcka att kamremmen är sliten genom indikationer: en genomgång krävs för att bedöma dess skick. Denna kontroll bör överlåtas till specialister: Det är bara en professionell undersökning som gör det möjligt att upptäcka fel i tid. Under diagnosen avlägsnas kamemmen från bilen och vänds. Således kan du hitta sprickor, delaminering, brister eller slitage vid tänderna, slitage i området mellan tänder, avtrubbade kanter eller slitna fiber.
Specialister rekommenderar att man byter kamremmen och tomgångs- och spännvalsarna på samma gång. Annars finns det stor risk för att den nya komponenten slits ut för snabbt. Därför det är praktiskt att köpa kamremm- och rullsatsen. Satsen kan innehålla andra komponenter, t.ex. pump eller tätningar. Kamremsatsen måste installeras på en verkstad. Detta arbete kräver professionella kunskaper, så det rekommenderas att du inte gör det på egen hand.
Hur byter jag kamremmen själv?
Det är strikt förbjudet att byta kamremmen själv. Även de allra minsta fel under installationen, särskilt i dieseldrivna motorer, kan förstöra hela motorn fullständigt. När den nya remmen installeras behövs professionell utrustning: skiftnycklar, låsstift till vevaxeln och kamaxeln samt andra verktyg. Rullar och vattenpump byts ut tillsammans med kamremmen. För att komponenterna ska installeras korrekt på kamrem mekanismen så måste du känna till hur fordonet ifråga är uppbyggt samt hur bytet går till för en 8-ventilers och 16-ventilers motor eftersom dessa kan skilja sig åt. Efter komponenterna har installerats så ska du kontrollera att kamaxelns och vevaxelns och rem-spänningens inställning och vinklar är korrekta. Annars riskerar du att ventiler och kolvar i motorn deformeras och att hela motorn förstörs.
Vilken kamrem ska jag välja till min bil?
För att välja rätt kamremmar till din bil så ska du se till att dess parametrar motsvarar fordonets exakt krävda specifikationer. Annars blir det omöjligt att installera kamremmens olika mekanismer att det fungerar som det ska. För att välja lämpliga komponenter välj från välkända tillverkare såsom följande: Bosch, Continental, Dayco, Gates, Japanparts, Metzger, Ruville. Deras produkter är mycket populära bland många bilägare världen runt tack vare deras pålitliga och hållbara delar. Exempelvis, enligt Gates och Continental själva så kan deras remmar hålla längre än 120 000 km körsträcka under normala körförhållanden.
Vad är underhålls intervallet för kamremmen?
Som regel ska kamremmen bytas efter varje 80 000-100 000 km körsträcka. Men om delen är felmonterad, om motorn körs under höga belastningar, om remskivorna inte är korrekt justerade, så kan du behöva byta kamremmen och andra delar i dess mekanism tidigare än annars. Driften för delen beror på dess tillverkningskvalité. För tidigt trasiga komponenter kan också bero på att delarnas livslängd har utgått vilket är runt 5 år och efter detta så måste de bytas även om de inte har nått den angivna körsträckan.
Bästa varorna: Kamrem

- Tandantal: 152
- Bredd[mm]: 30
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: utan spår
- Nettovikt [g]: 196
- Skick: Helt ny

- Tandantal: 54
- Vikt [kg]: 0,1
- Förpackningsbredd [cm]: 16
- Förpackningslängd [cm]: 25,5
- Förpackningshöjd [cm]: 3
- Bredd[mm]: 12
- Tandavstånd [mm]: 5
- Skick: Helt ny

- Tandantal: 160
- Bredd[mm]: 30,0
- Skick: Helt ny

- Tandantal: 141
- Vikt [kg]: 0,246
- Förpackningsbredd [cm]: 16
- Förpackningslängd [cm]: 25,5
- Förpackningshöjd [cm]: 3
- Bredd[mm]: 30
- Tandavstånd [mm]: 9,525
- Skick: Helt ny
- Längd[mm]: 1143
- Tandantal: 120
- Bredd[mm]: 30
- Draglinematerial: glasfiber
- Remmaterial: HNBR (hydrerat akryl-nitril-butadien-gummi)
- Färg: svart
- Tandavstånd [mm]: 9,525
- Skick: Helt ny

- Längd[mm]: 438
- Tandantal: 59
- Vikt [kg]: 0,066
- Förpackningsbredd [cm]: 16
- Förpackningslängd [cm]: 25,5
- Förpackningshöjd [cm]: 3
- Bredd[mm]: 9,2
- Tandavstånd [mm]: 7,43
- Motorstyrning: Kuggrem i oljebad
- Skick: Helt ny

- Längd[mm]: 1143
- Tandantal: 120
- Bredd[mm]: 30
- Tandavstånd [mm]: 9,525
- Skick: Helt ny

- Tandantal: 87
- Vikt [kg]: 0,065
- Förpackningsbredd [cm]: 16
- Förpackningslängd [cm]: 25,5
- Förpackningshöjd [cm]: 3
- Bredd[mm]: 10
- Tandavstånd [mm]: 5
- Skick: Helt ny

- Tandantal: 160
- Bredd[mm]: 25,0
- Skick: Helt ny

- Tandantal: 130
- Bredd[mm]: 20,0
- Skick: Helt ny

- Produktserie: FleetRunner™ Micro-V® Stretch Fit®
- Längd[mm]: 1200
- Tandantal: 150
- Bredd[mm]: 23
- Draglinematerial: glasfiber
- Remmaterial: HNBR (hydrerat akryl-nitril-butadien-gummi)
- Färg: svart
- Tandavstånd [mm]: 8
- Skick: Helt ny
- Tandantal: 141
- Vikt [kg]: 0,195
- Förpackningsbredd [cm]: 16
- Förpackningslängd [cm]: 25,5
- Förpackningshöjd [cm]: 3
- Bredd[mm]: 25,4
- Tandavstånd [mm]: 9,525
- Skick: Helt ny