Hitta AC-kompressor :
AC-kompressor för fordon

- AC-kondensor
- Kupéfläkt
- AC-torkfilter
- AC-magnetkoppling
- Tryckgivare ac
- AC rör
- Expansionsventil ac
- Förångare
Välj din bil och hitta högkvalitativa Ac pump
-
MERCEDES-BENZ
- Ac pump till E-klass
- Ac pump till C-klass
- Ac pump till SPRINTER
-
RENAULT
- Kompressor klimatanläggning till CLIO
- Kompressor klimatanläggning till MEGANE
- Kompressor klimatanläggning till MASTER
-
OPEL
- Kompressor klimatanläggning till ASTRA
- Kompressor klimatanläggning till CORSA
- Kompressor klimatanläggning till INSIGNIA
-
SAAB
- Kompressor klimatanläggning till 9-3
- Kompressor klimatanläggning till 9-5
- Kompressor klimatanläggning till 900
Information om Kompressor klimatanläggning
Bilen luftkonditioneringen är ett slutet system, fylld med Freon gas och särskilda kompressor olja, som löses i flytande freon. Oljan som är nödvändigt för att smörja kompressorn och vissa element i systemet. AC kompressor anses vara hjärtat i systemet, ett ganska komplicerat och exakta mekanismen som fungerar endast när hela anläggningen är påslagen. Det pumpar och driver kylmedel i hela systemet. Det dränerar kylvätska ångor från den övre delen av förångaren, och sedan driver dem in den i kondensorn. I många moderna system försedda med förlängningsrör är kompressorn anses vara den enda mobila element i systemet.
Kompressorn får påverkas av smuts, flytande freon på sugsidan, otillräcklig smörjning, högt tryck och hög temperatur. När smutsen tränger in i systemet, det slits ut av kompressorn ökar betydligt och gör ytterligare reparera omöjligt. Detta innebär att en ny kompressor skulle krävas. Ibland kompressorn fungerar korrekt, tyst, utan störningar, men, av någon anledning, inte pumpar längre. Det kan fungera mycket bra, men är redan läckande. Störningar av kor-ventilen kan också förekomma. AC kompressor är en komplicerad mekanism, och ibland är det klokt att köpa en ny, eftersom byte av ganska dyra kompressor fjädrar och reparationskostnader, för att inte nämna den bortkastad tid, kommer att göra det ekonomiskt omotiverad.
Om du behöver en AC-kompressor, komma till vår butik på nätet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inte bara kompressorer, men även andra reservdelar till olika bilmärken, t.ex. ventilations fläktar, akustiska system parkering, dimljus och tändsystem. Så slösa inte din tid för shopping, köpa de nödvändiga sakerna i vår webbutik till mycket fördelaktiga priser.
Vad du behöver veta om att byta luftkonditioneringens kompressor: livslängd, vanliga defekter och tecken på fel, samt tips och rekommendationer
Tillverkarna ger inga strikta rekommendationer för livslängden för AC-systemets kompressor. Den byts ut vid upptäckta defekter. Ofta brukar komponenten gå sönder på grund av blockeringar eller mekaniska skador.
Du kan ta reda på om du behöver diagnostisera AC-systemets kompressor eller inte på grund av otillräcklig kylning i kupén och du hör inga typiska klickljud när AC:n slås på. Du kan också höra buller från konditioneringen som går även efter du startat tändningen.
Sök hjälp på en verkstad för att diagnostisera kompressorn. Specialister kontrollerar komponenten visuellt efter fläckar från arbets vätskan. Med hjälp av specialutrustning så kontrollerar även specialisterna kompressor trycket.
Komponentens byte sker bara vid en servicestation då det kräver särskilda färdigheter och specialutrustning för att kunna arbeta rätt och säkert med det giftiga kylmedlet. Proceduren är också omfattande: avgasgrenröret ska tas bort från motorn, freon cirkulationsrör ska monteras ned och sedan den defekta kompressorn. Ibland så kan freon element behöva spolas. Som regel ska avfuktarens filter också bytas samtidigt som kompressorn byts.
Hur lagar jag luftkonditioneringskompressorn?
Det är mycket svårt att laga fordonets kompressor på egen hand. Att byta ut tätningar, remskivan, kopplingen och lagret; sådant ska du överlåta till proffsen: det behövs rejäla nedmonteringar och mekande med kompressorn. För att fylla på och byta oljan, så behöver du också montera ned den vilket också kräver specialutrustning och särskilda färdigheter. Dessutom är det viktigt att välja rätt fettmaterial: om oljan har fel viskositet så kommer luftkonditioneringens komponenter att slitas ut i förtid. Vid byte på egen hand hand så ska du titta på en videoguide på nätet innan du påbörjar arbetet.
Hur byter jag luftkonditioneringskompressorn?
Innan du byter luftkonditioneringskompressorn så ska du kontrollera den noga med diagnostisering. Ibland så kan du fixa monteringsdefekter genom att installera dit nytt lager, ny koppling, eller tätning eller remskiva, för att då göra huset tätt igen, eller genom att fylla på med ny olja.
Du hittar problemet genom att ta hjälp från proffs. Om kompressorn ej går att laga så kommer dem att byta ut den åt dig.
Det rekommenderas inte att du installerar dit en ny enhet själv om du inte har kunskaperna som krävs för detta: även små misstag under installationen gör så att hela AC-systemet går sönder fort.
Hur kontrollerar jag luftkonditioneringens inverterkompressor?
För att kontrollera inverterkompressorer till luftkonditioneringen så ska du kolla att dess koppling fungerar korrekt. En koppling med dämpare/begränsare finns installerad på inverterkompressorer. Du kontrollerar dess funktionalitet genom att starta motorn och kolla under huven; om du ser att remskivan roterar men kompressorn ger inget väsen av sig så är dämparen troligen trasig. Den kan gå sönder på grund av defekter i AC-systemet, för högt kylvätsketryck eller felaktig justerad remdrift. Då räcker det inte med att bara byta kopplingen. Djupare diagnostisering av bilens olika system och fler reparationer innebär att du kommer att behöva ta hjälp från specialister för att få det gjort rätt.
Bästa varorna: AC-kompressor

- Kompressorolja: PAG 46
- Kompressor-ID: 7SEU17C, DCS17E
- Remskive-Ø [mm]: 110
- Kylmedia: R 134a
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Inlopp-Ø [mm]: 28,4
- Utlopps-Ø [mm]: 13
- Antal splines: 6
- Driftspänning [V]: 12
- Cylinderkompressor (ccm): 170
- Form: oval
- Skick: Helt ny

- Kompressorolja: PAG 46
- Oljevolym [ml]: 210
- Remskive-Ø [mm]: 119
- Ribbantal: 7
- Inlopp-Ø [mm]: 21,3
- Utlopps-Ø [mm]: 15,4
- Antal fästhål: 3
- Nettovikt [kg]: 6,3
- Skick: Helt ny

- Kompressorolja: PAG 46
- Kompressor-ID: 7SEU17C, 7SEU16C
- Remskive-Ø [mm]: 110
- Kylmedia: R 134a
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Inlopp-Ø [mm]: 28,4
- Utlopps-Ø [mm]: 15,3
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med PAG.kompressorolja
- Antal splines: 6
- Driftspänning [V]: 12
- Cylinderkompressor (ccm): 160
- Form: oval
- Skick: Helt ny

- Kompressorolja: PAG 46
- Oljevolym [ml]: 115
- Kompressor-ID: 6SEU14C
- Remskive-Ø [mm]: 100
- Kylmedia: R 134a
- Inlopp-Ø [mm]: 28,4
- Utlopps-Ø [mm]: 15,3
- Antal splines: 6
- Driftspänning [V]: 12
- Cylinderkompressor (ccm): 133
- Polantal: 2
- Skick: Helt ny

- Kompressorolja: PAG 46
- Kompressor-ID: PXE16
- Remskive-Ø [mm]: 110
- Kylmedia: R 134a
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Inlopp-Ø [mm]: 28,4
- Utlopps-Ø [mm]: 15,3
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med PAG.kompressorolja
- Antal splines: 6
- Driftspänning [V]: 12
- Cylinderkompressor (ccm): 161,3
- Form: oval
- Skick: Helt ny

- Produktserie: EASY FIT
- Kompressorolja: PAG 46
- för fabrikat: SANDEN-EQUIVALENT
- Oljevolym [ml]: 135
- Kompressor-ID: SD7C16
- Remskive-Ø [mm]: 118
- Spänning [V]: 12
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med PAG.kompressorolja, med packbox
- Kvalitet: OE-EQUIVALENT
- Topplocks-ID (kompressor): CRG / CRJ / VRJ
- Antal splines: 6
- Kontakthållarform: rektangulär
- Skick: Helt ny
- Utrustningsvariant: Trockenfilter
- för OE-nummer: 21412848
- Skick: Helt ny

- Kompressorolja: PAG 46
- för fabrikat: Delphi
- Kompressor-ID: 6SE14
- Remskive-Ø [mm]: 110
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med PAG.kompressorolja
- Kopplings-ID: PV6
- Skick: Helt ny

- Kompressorolja: PAG 46
- Kompressor-ID: PXE16
- Remskive-Ø [mm]: 110
- Kylmedia: R 134a
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Inlopp-Ø [mm]: 28,4
- Utlopps-Ø [mm]: 15,3
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med PAG.kompressorolja
- Antal splines: 6
- Driftspänning [V]: 12
- Cylinderkompressor (ccm): 161,3
- Form: oval
- Skick: Helt ny

- Produktserie: EASY FIT
- Kompressorolja: PAG 46
- för fabrikat: DENSO-EQUIVALENT
- Oljevolym [ml]: 140
- Kompressor-ID: 7SEU16C
- Remskive-Ø [mm]: 110
- Kylmedia: R 134a
- Spänning [V]: 12
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med PAG.kompressorolja, med packbox
- Kvalitet: OE-EQUIVALENT
- Antal splines: 6
- Kontakthållarform: oval
- Skick: Helt ny

- Kompressorolja: PAG 46
- Oljevolym [ml]: 115
- Kompressor-ID: 6SEU14C
- Remskive-Ø [mm]: 100
- Kylmedia: R 134a
- Inlopp-Ø [mm]: 28,4
- Utlopps-Ø [mm]: 15,3
- Antal splines: 6
- Driftspänning [V]: 12
- Cylinderkompressor (ccm): 133
- Polantal: 2
- Skick: Helt ny
- Innerdiameter [mm]: 7,65
- Antal: 10
- Tjocklek [mm.]: 1,78
- Diameter (mm): 11
- Skick: Helt ny