Hitta Spolarmunstycken bak och fram bak och fram:
Spolarmunstycken för fordon

Välj din bil och hitta högkvalitativa Spolarmunstycken
-
MERCEDES-BENZ
- Spolarmunstycken till E-klass
- C-klass
- Spolarmunstycken SPRINTER
Information om Munstycke vindrutespolning
Spolarmunstycket har genomgått stora förändringar sedan slutet av förra seklet. Fram till den tiden munstyckena ståndpunkt inte kunde regleras. Och det är en ganska bekväm tillägg, som justerbara munstycken låta brickan för att reglera höjden på den sprutade vätskan jet. Därför är många bilägare, som körde en ganska gammal bil eftersom strålen av sprutade vätskan var placerade på olika höjder, ersatt fasta munstycken med reglerbara sådana. I botten av de justerbara munstyckena har lagt till en speciell kam, vilket tillät vätskestrålen sprutas genom munstycket för att klättra upp, när den slås moturs.
Men munstyckena är nödvändigt inte bara på vindrutan. Till exempel genom att en bil med en vagn kroppstyp, bör spolarmunstycket av bakrutan spraya en stråle av vätska in i mitten av det bakre fönstret. Positionen av strålen kan justeras. Om strålens riktning kommer från munstycket är inte möjligt att justera eller vätskan sprutas ojämnt, måste du ersätta punkten med en ny. Ibland spolarmunstycken blåses med tryckluft. För att göra detta, ta bort munstycket och blåser ut från anslutande slangen `s sida. Blås inte ut munstycket i motsatt riktning av vätskeflödet. När det gäller strålkastare, vid behov justera munstycket strålkastare så att vätskan sprutades på glaset i de punkter.
Trots att munstycket skadas mycket sällan och är en ganska enkel faktor, måste förarna komma ihåg att utan speciella verktyg och erfarenhet kommer det att bli mycket svårt att ändra dessa poster i händelse av brott. Bortsett från detta, kommer experter utföra ersättande mycket snabbare än om du skulle göra det själv. Det bästa sättet att spara pengar är att beställa i vår webbutik nödvändiga reservdelar, såsom broms master cylindrar, hjullager nav och nischer hjul.
Allt du behöver veta för att byta vindrutetorkarens spolarmunstycke: vanliga defekter och tecken på fel, samt tips och rekommendationer
Vindrutetorkarens spolarmunstycken har ingen bestämd livslängd utan byts ut vid behov. Den vanligaste defekten med vindrutetorkarens spolarmunstycke är igentäppning. Komponenten brukar ofta drabbas av termiska skador: överhettning eller frysskador. Spridarna i vindrutetorkarnas spolarmunstycken är mycket känsliga under vintern. Liknande defekter kan också drabba spolarmunstyckena vid strålkastarna.
Det vanligaste tecknet på att komponenternas är defekta är förlorad eller förändrad riktning i spolarvätskan. Dessutom kan den vara defekt om det inte når fram till vindrutan efter påslagning.
Du diagnostiserar vindrutetorkarens spolarmunstycke genom att inspektera den visuellt. Förutom externa skador så kan munstycket också bli defekt på grund av vätskeläckage från systemets slangar och från enhetens anslutningar.
Du byter ut trasiga munstycken genom att delvis ta bort motorhuven som täcker det om du inte kommer åt komponenten på grund av den. Sedan ska du koppla loss slangen från spolarmunstycket och demontera komponenten genom att skruva loss plast bultarna eller klämmorna. Installera sedan det nya munstycket och montera ihop allt i omvänd ordning.
Bästa varorna: Spolarmunstycken fram och bak

- Position: Tvåsidig
- Spolmunstycketyp: Enkelmunstycke
- Skick: Helt ny
- Position: Bak
- Skick: Helt ny

- Position: vänster fram, till höger fram
- Skick: Helt ny

- Position: Bak
- Spolmunstycketyp: Dubbelmunstycke
- Skick: Helt ny

- Position: Bak
- Vikt [kg]: 0,001
- tilläggsinformation: Original VEMO Quality
- Förpackningsbredd [cm]: 0,7
- Förpackningshöjd [cm]: 2,2
- Förpackningsdjup [cm]: 0,7
- Skick: Helt ny
- Position: vänster fram, till höger fram
- Tillverkningsnummer: EDS-CT-003
- Skick: Helt ny

- Position: vänster fram, till höger fram
- Tillverkningsnummer: EDS-CT-000
- Skick: Helt ny
- Spolmunstycketyp: ouppvärmd, Enkelmunstycke
- Skick: Helt ny

- Position: Motorhuv, Tvåsidig
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: för vindruterengöring
- Färg: svart
- Material: POM (acetalsampolymerisat)
- Spolmunstycketyp: ouppvärmd, Enkelmunstycke
- Tillverkningsnummer: EDS-VW-002
- Skick: Helt ny
- Position: Motorhuv
- Spolmunstycketyp: ouppvärmd, Dubbelmunstycke
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: för vindruterengöring
- Skick: Helt ny

- Position: Tvåsidig
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: för vindruterengöring
- Skick: Helt ny

- Spolmunstycketyp: ouppvärmd, Enkelmunstycke
- Position: Motorhuv
- Färg: svart
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: för vindruterengöring
- Skick: Helt ny