Hitta Bränslepump diesel och bensin diesel och bensin:
Bränslepump för fordon

- Insprutningspump
- Bränsletank
- Bränsletrycksregulator
- Bränsletryckssensor
- Spridartätning
- Bränslepump relä
- Förgasare delar
- Bränsletemperaturgivare
Välj din bil och hitta högkvalitativa Bränslepump
-
VOLVO
- Bränslepump till V70
- V50
- XC70
-
AUDI
- Bränslepump till A4
- A6
- A3
-
MERCEDES-BENZ
- Bränslepump till E-klass
- C-klass
- SPRINTER
-
TOYOTA
- Bränslepump till AVENSIS
- COROLLA
- YARIS
-
RENAULT
- Bränslepump till CLIO
- MEGANE
- MASTER
-
PEUGEOT
- Bränslepump till 307
- 308
- 206
-
SAAB
- Bränslepump till 9-3
- 9-5
- 900
Information om Bränslepump
Detta element - det höga trycket bränslepump - är den viktigaste delen av hela insprutningssystemet av dieselmotorer. De huvudsakliga funktionerna i bränslepumpen pumpar en viss mängd bränsle under tryck och bestämning av injektionen startar ögonblick. Men när dök ackumulator insprutningssystem funktion av bränslets insprutningstid reglering passera till den elektroniskt styrda injektorn. Grunden för bränslepumpen är en pumpelement, kombinerar kolven och en liten cylinder. Slangen är tillverkad av högsäkerhetsklassade stål och hög noggrannhet för tillverkning följsamhet. På grund av detta mellan kolven och cylindern finns en minimal spalt, som kallas en precisions-anslutning.
När det gäller utformningen av de högtrycksbränslepumparna bränsle, är de av tre typer - in-line, dispenser och stambanan. Den första typen av bränslepump - in-line - kännetecknas av det faktum att bränslet sprutas in i cylindern med en separat pumpelement. När det gäller dispenser pumpen bör vi notera att det har en eller flera pumpar element, som ger pumpning och bränsleinsprutning genom alla cylindrar. Den tredje typen av pump - stambanan - utför endast en funktion. Det pumpar bränsle till ackumulatorn.
Dessutom är denna komponent som används i ett system för direkt injektion av bensindrivna bilar. Samtidigt, skiljer den sig från den ovan bränslepumpen eftersom dess drifttryck är mycket lägre än i dieselpumpen. Om arbetare servicecenter diagnosen brott eller förslitning av högt tryck bränslepump, måste du ersätta det med ett nytt. Vår online butik är en utmärkt assistent som hjälper dig att spara på reservdelar från gasspjället till kylaren. Dessutom behöver du inte vänta länge. Du kommer att få det i flera dagar, och kommer att ersätta i garaget eller på egen hand.
Vad du behöver veta om byte av bränslepump: livslängd, vanliga fel och deras tecken, tips och rekommendationer
Bränslepumpen har ingen specificerad livstid. Den beror på kvaliteten på den bensin eller dieselbränsle som du använder, samt förutsättningar för bilens drift. Särskilt rekommenderas det inte att du kör med nästan tomt tank.
Största orsaken till byte av bränslesystempumpen är mekanismstopp. Motorförlust och försämring av bilens dynamik brukar tyda på att delen håller på att gå sönder. Problem med motorstart är även det vanliga tecken på bränslepumpfel.
Det rekommenderas att du kontrollera bensin- eller dieselpumpen vid en verkstad. Detta beror på att dessa jobb är brandfarliga.
Först utförs en datordiagnostik. Då kontrolleras bränsleledningarna för läckage. Nästa steg är att mäta spänningen på pumpterminalerna med en multimeter. Den ska vara 12V. Om de ovan angivna elementen parametrarna är ok, ska trycket i bränslesystemet kontrolleras med hjälp av en manometer. Denna data jämförs med den som anges i bilens tekniska dokumentation. Det är också nödvändigt att byta bränslepumpen (drivs på diesel eller bensin) på en verkstad.
Bästa varorna: Bränslepump bensin och diesel
- Innerdiameter [mm]: 31,5
- Tjocklek [mm.]: 2
- Material: FPM (fluor-gummi)
- Form: O-ring
- Skick: Helt ny
- Typ av drivning: elektrisk
- Bränslemängd [l/t]: 90, 100
- Bränsle: Bensin
- Arbetstryck [bar]: 3,8
- Position: i bränslebehållaren
- Spänning [V]: 12
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med anslutningsdelar, med filter, med kabel
- Insprutningssystem: MPI (Multi Point Injection)
- Antal In-/Utgångar: 1/1
- Skick: Helt ny
- Typ av drivning: elektrisk
- Bränslemängd [l/t]: 95
- Bränsle: Bensin
- Arbetstryck [bar]: 3
- Position: i bränslebehållaren
- Spänning [V]: 12
- Vikt [kg]: 0,32
- Insprutningssystem: MPI (Multi Point Injection)
- Diameter (mm): 38
- Längd[mm]: 67, 113
- Antal In-/Utgångar: 1/1
- Diameter 2 [mm]: 8
- Diameter 1 [mm]: 10
- Skick: Helt ny
- Typ av drivning: elektrisk
- Bränslemängd [l/t]: 100
- Tryck [bar]: 3.3
- Position: i bränslebehållaren
- Spänning [V]: 12
- Diameter (mm): 38, IN :10 OUT :9
- Längd över allt [mm]: 115
- Skick: Helt ny
- Typ av drivning: elektrisk
- Bränslemängd [l/t]: 130
- Bränsle: Bensin
- Arbetstryck [bar]: 4
- Position: Bränsleledning
- Spänning [V]: 12
- Vikt [kg]: 0,78
- Diameter (mm): 52
- Längd[mm]: 124, 182
- Antal In-/Utgångar: 1/1
- Diameter 1 [mm]: 8
- Diameter 2 [mm]: 12
- Skick: Helt ny

- Typ av drivning: elektrisk
- Tryck [bar]: 3
- Bränslemängd [l/t]: 80, 135
- Antal anslutningar: 4
- Vikt [kg]: 1,21
- Antal stickkontakter: 4
- Skick: Helt ny
- Material: NBR (nitril-butadien-gummi)
- Skick: Helt ny
- Tjocklek [mm.]: 2
- Innerdiameter [mm]: 31
- Material: FKM (fluorkarbon-kautschuk)
- Form: O-ring
- Vikt [kg]: 0,0008
- Diameter (mm): 35
- Skick: Helt ny
- Bredd[mm]: 19
- Gängmått: M 6 x 1
- Höjd 1 [mm]: 40
- Höjd 2 [mm]: 15
- Lagringssätt: Gummimetallager
- Skick: Helt ny

- Typ av drivning: elektrisk
- Position: Bränsleledning
- Passform: Universal
- Skick: Helt ny

- Typ av drivning: elektrisk
- Position: Bränsleledning
- Skick: Helt ny

- Diameter (mm): 8
- Material: gummi
- Vikt [g]: 81
- Skick: Helt ny