Hitta Partikelfilter :
Partikelfilter för fordon

- Lambdasond
- Turboaggregat
- Katalysator
- Bakre ljuddämpare
- Avgasrör
- Mellan ljuddämpare
- Monteringssats avgassystem
- Avgas temperaturgivare
- Grenrörspackning
- Flexrör avgassystem
- Hållare avgassystem
- Grenrör
- Avgaspackning
- Avgasklämma
- Ändrör
- Främre ljuddämpare
- Värmesköld
Välj din bil och hitta högkvalitativa Dieselpartikelfilter
-
VOLVO
- Partikelfilter till V70
- V50
- XC70
-
AUDI
- Partikelfilter till A4
- A6
- A3
-
MERCEDES-BENZ
- Dieselpartikelfilter till E-klass
- C-klass
- SPRINTER
-
PEUGEOT
- DPF till 307
- 308
- 206
-
OPEL
- DPF till ASTRA
- CORSA
- INSIGNIA
-
SKODA
- DPF till OCTAVIA
- FABIA
- SUPERB
-
SAAB
- DPF till 9-3
- 9-5
- 900
Information om DPF
Partikelfilter: utbyte och urval
När och varför är det viktigt att byta ut partikelfiltret?
Partikelfiltret har en livslängd på ungefär 120 000 - 150 000 kilometer. I slutet av den perioden bör komponenten bytas ut. Om du använder dig av ett trasigt partikelfilter så kan det orsaka att turbinen, anslutningsstången och kolvgruppen kan gå sönder, även ventilationssystemets vevhus, EGR-ventilen och omkopplingen av motorn till nödläge kan strula.
Vanligtvis byter man ut komponenten om en täppts igen, när regenereringssystemet inte kan rengöra bikakecellerna från insättning. Vanligtvis kan för tidigt läckage orsakas av att du använder bränsle av låg kvalité, att du kört korta sträckor när filtret inte når de temperaturerna som behövs för att den passiva regenereringen ska kunna påbörja eller av att du regelbundet kör ditt fordon med en låg bränslenivå i tanken. Ett utbränt filter kan också uppstå på grund av överdriven temperaturökning när du försöker rengöra markant nedsmutsning.
Motorn kan prestera sämre, prestera ojämnt, långsamt öka varvantal, förbruka mer bränsle, eller så kan en ovanlig mängd rök komma ut ur avgasrören - alla dessa är tecken på att det är dags att byta ut partikelfiltret.
Hur du väljer partikelfilter
Vanligtvis används två typer av partikelfilter på moderna dieselbilar: separata eller kombinerade med katalytisk neutraliserare. Den separata har en cellstruktur i form av en vaxkaka med ett hölje av metall. Med hjälp av vaxkakan fångar den upp sotpartiklar. Vanligtvis används speciella medel som innehåller cerium för att rengöra den typen av filter; det främjar förbränningen av sotet vid lägre temperaturer.
Filtret med katalytisk funktion skiljer sig med sin katalytiska beläggning, som sitter på dess väggar, de underlättar oxidationen av oförbrända kolväteföreningar. Komponenterna av denna typ kombinerar funktionerna av partikelfiltret och den katalytiska neutraliseraren. På grund av seriereaktionen är de lämpliga för passiv regenerering vilket uppstår när motorn är som mest belastad, de är även utrustade med ett aktivt regenereringssystem dock, vilket peridotiskt ger en rengöring av filtret när motorn inte presterar till max.
Vaxkakan i filtret kan variera beroende på cellernas konfiguration. Filter med rektangulära celler är märkbara för att de är billiga men inte drar särskilt mycket ström, de går dock sönder tidigare. Komponenter med åttkantiga celler är något mer avancerade och märkbara för deras filtreringsområde och höga effektivitet, de har en längre livslängd men kostar mer.
Partikelfilter som är pålitliga och av hög kvalité kan du hitta i sortimenten från kända tillverkare så som Walker, Delphi, Vegaz, Bosal, HJS och många fler.
Komponenterna, om de inte kombineras med en katalysator, kan installeras före eller efter. De kan även variera beroende på hur de monteras, vikt och längd - allt detta är viktigt att tänka på när du väljer komponent.
Bästa varorna: Partikelfilter

- Material: Cordierit (Iolit)
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med monteringstillbehör
- för tillverkar-avgasnorm: Up to Euro 5
- Längd[mm]: 300
- Katalysatormodell: Utan katalysator
- ägnad för motortyp: Diesel
- Skick: Helt ny

- Vikt [kg]: 6,8
- Fordonsutrustning: För fordon med OBD
- Längd[mm]: 670
- Avgasnorm: Euro 4
- Diameter (mm): 60
- Katalysatormodell: för fordon med katalysator
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med monteringssats
- Material: Cordierit (Iolit)
- Position: Fram
- ägnad för motortyp: Diesel
- Skick: Helt ny

- Avgasnorm: Euro 4 (D4)
- Längd[mm]: 590
- Avgassystem: för fordon originalutrustade med sot-/partikelfilter, med integrerad katalysator
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med fästmaterial, med monteringsdelar
- ej för avgasnorm: Euro 4 (D4)
- Skick: Helt ny

- Längd[mm]: 640, 670
- Vikt [kg]: 6,8
- Bränsle: Diesel
- EG/ECE - riktig
- Fordonsutrustning: För fordon med OBD
- Material: Cordierit (Iolit)
- Skick: Helt ny

- Innehåll [liter]: 1
- Fatmodell: Burk
- Skick: Helt ny

- Fatmodell: Burk
- Innehåll [ml]: 500
- Skick: Helt ny

- Kontrollmärke: E24-103R
- bara i förbindelse med: FK11188, PP11188A
- Material: Cordierit (Iolit)
- tilläggsinformation: Approved
- Produkt uppfyller: Euro 5
- Skick: Helt ny

- Material sot-/partikelfilter: Cordierit (Iolit)
- Avgasnorm: Euro 5
- Skick: Helt ny
- Fatmodell: Flaska
- Innehåll [ml]: 475
- beakta tekniska uppgifterna: +
- Skick: Helt ny
- Innehåll [ml]: 400
- Fatmodell: Burk
- Produktserie: HIGHTEC
- Version: DPF & GPF CLEANER
- Bränsle: Diesel, Bensin
- Skick: Helt ny

- Fatmodell: aerosol
- Innehåll [ml]: 400
- Mängdenhet: Milliliter
- Färg: genomskinlig
- Kem.egenskaper: silikonfri
- beakta tekniska uppgifterna
- Observera monteringsinformation
- Skick: Helt ny