Hitta Generator :
Generator för fordon

- Baklyktor
- Strålkastare
- Givaren
- Slitagevarnare bromsbelägg
- Blinkers
- Abs givare
- Tempgivare
- Glödlampor
- Startmotor
- Luftmassemätare
- Dimljus
- Skyltbelysning
- Kylvätsketemperatur sensor
- Vevaxelgivare
- Rattstångsbrytare
- Parkeringssensorer
- Bilbatteri
- Oljetrycksgivare
- Fläktmotorkol
- Värmereglage
- Laddtryck sensor
- Laddningsregulator
- Backljuskontakt
- Extra bromsljus
- Signalhorn
- Centrallås
- Strålkastare motor
- Ljusomkopplare
- Spjällägesgivare
- Blinkersrelä
- Tankarmatur
- Oljetempgivare
- Solenoid startmotor
- ABS pump
Välj din bil och hitta högkvalitativa Växelströmsgenerator
-
MERCEDES-BENZ
- Växelströmsgenerator till E-klass
- Växelströmsgenerator till C-klass
- Växelströmsgenerator till SPRINTER
-
FORD
- Växelströmsgenerator till FOCUS
- Växelströmsgenerator till MONDEO
- Växelströmsgenerator till TRANSIT
Information om Startgenerator
Bilen Generatorn är en mekanism som omvandlar mekanisk energi från motorn till en elektrisk. Generatorn används för att ladda bilens batteri. En bra bil generator måste uppfylla relativt höga krav på tillförlitlighet, eftersom det garanterar konstant och korrekt funktion av många komponenter i en modern bil. Generatorn måste också vara resistent, lätt och liten storlek och har låg ljudnivå. För att generera elektricitet, ska spänningen lämnas till spolen. Detta händer när du slår på tändningen. Strömstyrkan i spolen samordnas av spänningsregulatorn. Generatorrotorn drivs av en V-rem genom en remskiva. Det elektromagnetiska fältet, som produceras av en induktionsspole, inducerar omväxlande elektrisk strömstyrka i starter lindningen.
Spänningen från statorn likriktas av den likriktande enheten och göras permanent. Den likriktade spänningen går sedan in i bilen `s ombord elsystem. Generatorn fungerar i mycket ogynnsamma förhållanden. Det utsätts för fukt, smuts, olja, som är ännu mer skadliga på grund av de höga temperaturerna i motorrummet. Även en kortsiktig funktion av generatorn kopplas bort från batteriet bör undvikas. Blixten spänning som uppstår när du kopplar batteriet är mycket farligt för alla elektroniska system och apparater för din bil. Inte heller kan vi låta arbetskapaciteten kontroll av generatorn på "gnista" genom en kort tid kombination av stiftuttag med "massa" av fordonet. I detta fall mycket hög strömstyrka går igenom likriktarenheten, vilket skadar de elektriska dioderna.
Endast en tillförlitlig och hög kvalitet elektrisk generator kan skydda din bil från oväntade störningar och säkerställa stabil drift av din bil. Så om du vill köpa en generator, gå till vår onlinebutik. Och vi garanterar inte bara lägre priser, men även korta leveranstider. Du kan också beställa andra bildelar som bakljusen, bränsletank.
Vad som är nödvändigt att veta om att byta alternatorn: livslängd, vanliga fel och deras tecken, tips och rekommendationer
Livslängden för alternatorn är ca 160 000 km. Denna komponent kan förlora sin funktionsförmåga på grund av en trasig remskiva, termisk skada på borstar eller kontaktringar, nedbrytning av spänningsregulatorn, kortslutning av statorlindningen, trasigt lager, skador på dioder och ledningar.
Vanliga tecken som indikerar att du behöver undersöka delen är överdriven eller otillräcklig spänning i aggregatet. Den första kan upptäckas genom att elektrisk utrustning snabbt slits, den andra indikeras av en varningslampa på instrumentpanelen. Alternativt kan ett alternatorfel indikeras med överladdning av batteriet, som kokar eller laddar ur snabbt, vilket upptäckas genom att en speciell lampa på instrumentpanelen tänds. Dessutom uppstår ovanliga ljud under motordrift, svaga strålkastare, förändring av strålkastarnas intensitet vid varierande varvtal. Alla dessa indikatorer är orsaker för kontroll av alternatorn.
Diagnostik av alternatorn utförs vid en verkstad och består av att du mäter spänningen i bilens kretsar eller kontrollerar den demonterade komponenten med hjälp av ett specialstativ. Spänningsmätning utförs vid batteripolerna, sedan startas motorn och spänningen kontrolleras när motorn är igång. Avvikelser från tillåtna värden indikerar att du behöver ersätta alternatorn.
Byte av alternatorn utförs vid verkstad. Bytet kräver användning av specialverktyg och innefattar arbeten med högspänning och demontering av motsvarande komponenter. Speciellt då du måste ta bort motorskydd, ledningsnätkontakt, bälte och växelriktare. Därefter demonteras alternatorn och en ny installeras.
Hur håller jag generatorn i optimal drift?
Du behåller generatorn i optimal drift länge genom att rengöra och byta ut dess utslitna komponenter i tid.
Underhållet består av regelbundna kontroller av remspänningen och fästelementens åtdragningar, smutsrengöring på komponenten, smörja in lagren.
Utför detta vid jämna mellanrum som angett av din fordonstillverkare.
Det rekommenderas att du diagnostiserar komponenterna efter varje 24 000 km körsträcka. En generator ska monteras ned, plockas isär och rengöras. Se videoguider för att lära dig mer hur du gör allt detta själv. Generatorer i dieselbilar behöver mer vård än komponeter installerade i bilar med bensinmotorer. De är kombinreade med vakuumpumpar som också kan gå sönder.
Hur kontrollerar jag generatorn?
En generator ska kontrolleras med hjälp av en multimeter utan att den monteras ned från fordonet. Du ansluter enheten till motsvarande batteripoler och utför sedan dessa steg:
- Kontrollera batterispänningen när motorn är avstängd. Den ska vara runt 12,5-12,7V.
- Starta motorn, utan att slå på hjälpenheterna. En spänning på 13,8-14,5V bör du då se om generatorn fungerar som den ska. I vissa moderna fordon kan den ligga uppe på 14,8V. Om motorvarvtalet blir högre än normen så kan det bero på ett defekt regleringsrelä. När detta sker så går batteriet inte att ladda alls
- Mät batteripolernas spänning vid maximal belastad generator, särskilt med strålkastarna, uppvärmaren, vindruteuppvärmningen och andra enheter påslagna. Då ska du se mellan 13,7-14,0V. Ytterligare diagnostisering går bara med en nedmonterad generator. Titta på videoguider på nätet för att ta reda på hur du monterar ned den själv.
Hur lagar eller byter jag ut generatorn?
För att laga eller byta generatorn så ska du plocka isär den först. Hur du gör detta och monterar ned enheten först beror på din fordonsmodell ifråga. Se fordonets medföljda tekniska manual frå ndess tillverkare för mer detaljerade instruktioner om hur du ska göra.
Reparationsarbeten som du kan utföra själv är att byta borstar, kopplingen, generatorns släpringar, lager eller diodbryggor. Svårare defekter som bränd lindning, en axel som fastnat eller deformerat hölje kräver hjälp från experter eller att hela monteringen byts ut. Du kan installera nya remmar eller spännrullar utan att behöva montera ned komponenten.
Bästa varorna: Generator

- Generator-laddström [A]: 90
- Spänning [V]: 12
- Remskive-Ø [mm]: 56
- Remskivor: Flerspårsremskiva
- Ribbantal: 6
- Kontaktutförande-ID: B+(M8)/L/DFM, beidseitig abger.
- Rotationsriktning: rotation medsols
- antal gänghål: 2
- Mängdenhet: Styck
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 70
- Spänning [V]: 12, 14
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Antal splines: 4
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 120
- Spänning [V]: 12
- Remskivor: med frilöpande remskiva
- Längd 3 [mm]: 61,50
- Längd[mm]: 40,00, 14,00
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 150
- Spänning [V]: 12
- Remskive-Ø [mm]: 54
- Ribbantal: 6
- Kontaktutförande-ID: L-DFM (Plug 141)
- Bil-elsystem: för fordon med 12V elsystem
- Klämma: M8
- Nettovikt [kg]: 6,8
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 85
- Spänning [V]: 12
- Remskive-Ø [mm]: 58
- Remskivor: med frilöpande remskiva
- Ribbantal: 7
- Kontaktutförande-ID: B+(M6),IG-S-L-M
- Rotationsriktning: rotation medsols
- Antal fästhål: 2
- Kontakthållarform: kantig
- Mängdenhet: Styck
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 150
- Spänning [V]: 12
- Remskivor: med frilöpande remskiva
- Längd 3 [mm]: 74,00
- Längd[mm]: 44,00
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 120
- Spänning [V]: 14
- Remskive-Ø [mm]: 50,64
- Remskivor: med remskiva, med flerspårsremskiva
- Ribbantal: 6
- Utbytesdel
- Tilläggsartikel/tilläggsinformation: med inbyggd regulator
- Position/Grad: L/R
- Rotationsriktning: rotation medsols
- Anslutning/klämma: utan anslutning för varvräknare
- Vikt [kg]: 6,28
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 180
- Spänning [V]: 12
- Remskive-Ø [mm]: 56
- Remskivor: Flerspårsremskiva
- Ribbantal: 6
- Kontaktutförande-ID: B+(M8),COM, beidseitig abger.
- Rotationsriktning: rotation medsols
- Antal fästhål: 4
- antal gänghål: 2
- Mängdenhet: Styck
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 150
- Spänning [V]: 14
- Remskive-Ø [mm]: 50
- Remskivor: med frilöpande remskiva
- Antal splines: 5
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 100
- Spänning [V]: 14
- Remskive-Ø [mm]: 58
- Remskivor: med frilöpande remskiva
- Ribbantal: 7
- Kontaktutförande-ID: L-IG-RLO-M Plug 203
- Bil-elsystem: för fordon med 12V elsystem
- Skick: Helt ny

- Generator-laddström [A]: 150
- Spänning [V]: 14
- Remskive-Ø [mm]: 54
- Remskivor: med flerspårsremskiva
- Antal splines: 6
- Kontaktutförande-ID: B+COM
- Rotationsriktning: rotation medsols
- Antal fästhål: 2
- Avstånd från remskiva till generator [mm]: 65
- Skick: Helt ny
- Generator-laddström [A]: 150
- Spänning [V]: 14
- Remskive-Ø [mm]: 54,3
- Remskivor: med frilöpande remskiva
- Ribbantal: 6
- Bil-elsystem: för fordon med 12V elsystem
- Ny del
- Kvalitet: OE
- Skick: Helt ny