Hitta Insprutningsventil diesel och bensin:
Insprutningsventil för fordon

- Motorolja
- Oljeplugg
- Vattenpumpar + kamremssats
- Motorfäste
- Packningar
- Ventilkåpspackning
- Topplockspackning
- Vevaxeltätning
- Insugspackning
- EGR ventil
- Ventil vevhusventilation
- Laddluftslang
- Topplocksbultar
- Oljetrågspackning
- Oljesticka
- Kamkedja
- Remskiva vevaxel
- Oljetråg
- Ventiltätning
- Laddtrycksventil
- Ventillyftare
- Kolvringar
- Spjällhus
- Intercooler
- Kamaxeltätning
- Vevstakslager
- Avgasventil
- Tomgångsventil
- Kamaxel
- Insugsventil
- Oljepump
- Kedjespännare
- Gasvajer
- Insugningsrör
- Kugghjul (kuggremshjul)
- Kolv
- Ventilkåpa
- Vevaxel
- Motorblock
Välj din bil och hitta högkvalitativa Spridare
-
MERCEDES-BENZ
- Spridare till E-klass
- Spridare till C-klass
- Spridare till SPRINTER
Information om Injektor
Ventilen injektorn anses vara den viktigaste ställdon (verkställande ställdon) i alla insprutningssystem, eftersom dess främsta mål är att spraya bränsle i små partiklar in i motorns cylindrar. Idag bilisterna använder mestadels elektromagnetiska och elektro injektorer mekaniker bränsle.
Genom sina destinationer i insprutningssystemet, kan munstyckena att arbeta och bärraketer. Working munstycken kan delas in i två typer: ventil munstycke för bränsleinsprutning med en efterföljande fördelning till cylindrarna och centralt munstycke för enpunkts injektion. Idag utvecklar experter arbetar munstycken för bränsleinsprutning under högt tryck direkt in i cylindrarna i en förbränningsmotor. Det bör noteras att bränsleinsprutning munstycken är utformade för varje motortyp sig, de är inte enhetlig, och det är mest troligt att du kommer att hitta en standard del för två olika fordon. Så kom ihåg att ventilen munstycket inte kan bytas från en motortyp till en annan.
Nästan alla bränsleinsprutning munstycken är utrustade inuti fodralet med ett finmaskigt filter för bränsle rening, vilket i själva verket orsakar funktionsstörningar på munstycket. I allmänhet är en upprustning av den normala funktionen av munstycket med ett smutsigt luftfilter också möjligt. Men det tar att tvätta alla insprutningssystem med en speciell, flera komponenter lösningsmedel som sätts till bensin eller motorbränsle. Efter att motorn måste startas på tomgång i ca 30-40 minuter. Om du bestämmer dig för att ta bort munstyckena och tvätta dem utanför motorn genom "blötläggning" dem i aceton eller luftblåsning, du kommer bara att slösa din tid, eftersom det är helt verkningslös.
Det bör också noteras att modern bränsleinsprutning munstycken inte kan demonteras, och dess delar är inte repareras. Så om du behöver byta ut ventilen injektorn, föreslår vi att du besöker vår webbutik och beställa det på ett fördelaktigt pris, samt andra produkter, som bromstrummor, bromsar makt eller kugghjul.
Allt du behöver känna till om att byta motorns bränslespridare: livslängd, vanliga defekter och tecken på fel, samt tips och rekommendationer
Det finns ingen bestämd livslängd för motorns bränslespridare. Men det rekommenderas att du diagnostiserar dessa delar efter varje 100 000-150 000 km körsträcka. Livslängden för motorns bränslespridare beror också på kvalitén på bränslet som används.
De vanligaste defekterna som kräver ett komponentbyte är förlorad täthet, att styr-nålen fastnar, igensatta hål på injektormunstycken, eller sprickor i enheten hölje.
En defekt komponent leder till en svårstartad motor eller försämrad motorkraft, såväl som rökbildning från avgasröret, såväl som ökad bränsleförbrukning och försämrad accelerationsförmåga.
Du kontrollerar komponenten på en serviceverkstad med hjälp av datoriserad diagnostisering eller vid ett specialställ. Vid byte av motorns bränslespridare så ska du låta proffsen få byta åt dig eftersom det är ett brandfarligt arbete. Innan komponenten installeras så tryckavlastas bränslesystemet och motorns bränsleinsprutning demonteras.
Som regel så installeras nya styrtappar och tätningsringar när bränslespridare byts. Det rekommenderas även att du byter bränslefiltret och kontrollerar rören på bränslematare, gasspjäll och bränsletank när du ändå håller på.
Bästa varorna: Insprutningsventil bensin och diesel

- Utbytesdel
- Bränsleberedning: Common Rail (CR)
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med packbox
- Skick: Återtillverkad

- Bränsleberedning: Bensininsprutning
- Statiskt genomflöde vid 3 bar, medium n-heptan [g/min]: 237
- Motstånd [Ohm]: 12
- Skick: Helt ny

- Bränsleberedning: Bensininsprutning
- Statiskt genomflöde vid 3 bar, medium n-heptan [g/min]: 429,2
- Motstånd [Ohm]: 12
- Skick: Helt ny

- Tilläggsartikel/tilläggsinformation: med tätning
- Rekommenderad artikels artikelnummer: A2C59514036
- Beakta kraven från fordonstillverkaren
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: Styrenhet/mjukvara måste ställas in/uppdateras
- Gammal del måste ovillk. jämföras med ny (särskilt OE-nr)
- Skick: Helt ny

- Kvalitet: OE specification
- för fabrikat: Citroen; Fiat; Ford;
- Typ av drivning: el-styrd
- Vikt [g]: 560
- Skick: Helt ny

- Bränsle: Diesel
- Rekommenderad artikels artikelnummer: X11-800-001-002Z, X11-800-002-002Z
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: Styrenhet/mjukvara måste ställas in/uppdateras
- Beakta kraven från fordonstillverkaren
- Gammal del måste ovillk. jämföras med ny (särskilt OE-nr)
- Skick: Helt ny
- Position: Spridare
- Fordonsutrustning: Dieselajoneuvoille
- Observera monteringsinformation
- Skick: Helt ny

- Bränsleberedning: Direktinsprutning
- Bränsle: Bensin
- Skick: Helt ny

- Insprutningsmunstycke: Standard-munstycke
- Bränsle: Diesel
- Skick: Helt ny

- Bränsleberedning: Bensininsprutning
- Statiskt genomflöde vid 3 bar, medium n-heptan [g/min]: 670
- Motstånd [Ohm]: 12
- Skick: Helt ny


- Kvalitet: OE specification
- för fabrikat: TOYOTA
- Typ av drivning: el-styrd
- Vikt [g]: 600
- Skick: Helt ny