Hitta bil Motor:
Motordelar reservdelar bil

- Motorolja
- Vattenpumpar + kamremssats
- Insprutningsventil
- EGR ventil
- Kamkedja
- Topplockspackning
- Motorfäste
- Spjällhus
- Ventilkåpspackning
- Remskiva vevaxel
- Ventil vevhusventilation
- Intercooler
- Laddluftslang
- Insugningsrör
- Ventilkåpa
- Topplocksbultar
- Kamaxel
- Kolv
- Kolvringar
- Laddtrycksventil
- Oljetråg
- Oljeplugg
- Vevaxeltätning
- Ventillyftare
- Avgasventil
- Oljepump
- Insugspackning
- Insugsventil
- Vevstakslager
- Oljetrågspackning
- Ventiltätning
- Tomgångsventil
- Kedjespännare
- Oljesticka
- Vevaxel
- Kamaxeltätning
- Gasvajer
- Packningar
- Motorblock
- Kugghjul (kuggremshjul)
Information om Motor
Engine är en viktig del av någon bil. Huvudsakligen finns används bensin-och dieselmotorer. För flera år sedan framträdde en hybridbil som kombinerar en elektrisk enhet och en förbränningsmotor. Den består av motorblocket och många separata delar, vilka är anslutna till blocket. Vanligtvis perioden av sin verksamhet överstiger livslängd av hela fordonet. Således är den kompletta motorbyte krävs endast i sällsynta fall. Oftast misslyckas bara några detaljer.
Grund förbränningsprocessen bilmotor omvandlar den kemiska energin i bränslet till mekanisk energi. I moderna bilar förbränningsprocessen utförs av ett elektroniskt styrsystem. Sålunda ökar verkningsgraden. Om motoreffekten reduceras, är det nödvändigt att ta reda på exakt vilken punkt är orsaken till strömavbrott. När motorn börjar producera konstiga ljud bör du omedelbart kontakta servicecentret. Annars finns det en risk för att skador kommer att öka och detta kommer att påverka kostnaden för reparation.
Vissa skadade motordelar, såsom slitna packningar, omslag ventil eller felaktiga ventiler injektion kan orsaka läckage. Om gasspjällssensorn eller trottelventilen inte fungerar tillfredsställande, går in optimal storlek av luft-bränsleblandningen inte förbränningskammaren. Sådana bildelar som avgas-och insugningsventilerna, vevhus, kamaxel, kugghjul (kugghjul) eller oljepump kan misslyckas. Ibland är det också nödvändigt att ersätta topplockets bultar, oljetråg och oljenivå indikatorn. Motor reparation bör endast utföras av experter. Annars kan låg kvalitet reparation orsaka mer skada.
Bästa varorna: Motordelar autodelar

- Viskositetsklass SAE: 5W-30
- Innehåll [liter]: 1
- Olja: Syntetolja
- Specifikation: ACEA C3
- Tillverkargodkänd: MB 229.31, VW 504 00, Porsche C30, MB 229.51, VW 507 00
- Produktserie: EDGE
- Version: LL
- Fatmodell: Flaska
- Skick: Helt ny

- Viskositetsklass SAE: 10W-40
- Specifikation enligt ACEA: Aktiveras med brytare
- Innehåll [liter]: 5
- Olja: Delsyntetolja
- Specifikation: API SN, ACEA A3/B3, API CF, ACEA A3/B4
- Tillverkargodkänd: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
- Produktserie: Evolution
- Version: 700 STI
- Fatmodell: Flaska
- Specifikation enligt API: CF, SN
- Skick: Helt ny

- Viskositetsklass SAE: 5W-30
- Innehåll [liter]: 4
- Olja: Helsyntetisk olja
- Specifikation: API SN, ACEA C3, API CF
- Tillverkargodkänd: VW 502 00, VW 505 01, MB 229.31, Renault RN0700, Renault RN0710, DEXOS 2, VW 505 00, MB 229.51
- Produktserie: EDGE
- Version: C3
- Fatmodell: Dunk
- Skick: Helt ny

- Viskositetsklass SAE: 10W-40
- Innehåll [liter]: 4
- Olja: Delsyntetolja
- Specifikation: API SL, ACEA A3/B3, API CF, ACEA A3/B4
- Tillverkargodkänd: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-D2, Fiat 9.55535-G2, VW 505 00
- Produktserie: GTX
- Version: Ultraclean A3/B4
- Fatmodell: Dunk
- Skick: Helt ny

- Viskositetsklass SAE: 5W-30
- Innehåll [liter]: 5
- Specifikation: ACEA C3
- Produktserie: GTX
- Version: RN17
- Fatmodell: Dunk
- Skick: Helt ny

- Viskositetsklass SAE: 5W-30
- Innehåll [liter]: 5
- Olja: Syntetolja
- Specifikation: ACEA C3
- Tillverkargodkänd: MB 229.31, VW 504 00, Porsche C30, MB 229.51, VW 507 00
- Produktserie: EDGE
- Version: LL
- Fatmodell: Dunk
- Skick: Helt ny

- Viskositetsklass SAE: 5W-40
- Innehåll [liter]: 1
- Olja: Helsyntetisk olja
- Specifikation: API SN, ACEA C3, API CF
- Tillverkargodkänd: VW 505 01, MB 226.5, Fiat 9.55535-S2, Ford WSS-M2C917-A, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, MB 229.51
- Produktserie: EDGE
- Version: Turbo Diesel
- Fatmodell: Flaska
- Skick: Helt ny
- Viskositetsklass SAE: 5W-30
- Innehåll [liter]: 5
- Specifikation: API SN, ACEA C3
- Tillverkargodkänd: BMW Longlife-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, VW TL 52 195
- Produktserie: LONGLIFE
- Version: 504/507

- Viskositetsklass SAE: 5W-30
- Innehåll [liter]: 5
- Olja: Syntetolja
- Specifikation: API SN, API CF, ACEA C3
- Tillverkargodkänd: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
- Produktserie: DEXOS2™
- Version: SUPER SYNTHETIC
- Specifikation enligt API: SB, SC, SG

- Viskositetsklass SAE: 5W-40
- Innehåll [liter]: 4
- Olja: Helsyntetisk olja
- Specifikation: API SN, ACEA C3, API CF
- Tillverkargodkänd: VW 505 01, MB 226.5, Fiat 9.55535-S2, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Ford WSS-M2C917-A, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, MB 229.51
- Produktserie: EDGE
- Version: Turbo Diesel
- Fatmodell: Dunk
- Skick: Helt ny
- Viskositetsklass SAE: 5W-30
- Innehåll [liter]: 5
- Olja: Syntetolja
- Specifikation: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
- Tillverkargodkänd: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
- Produktserie: ENERGY PREMIUM
- Skick: Helt ny

- Viskositetsklass SAE: 10W-40
- Specifikation enligt ACEA: Aktiveras med baxkväxeln, Aktiveras med brytare
- Innehåll [liter]: 4
- Olja: Delsyntetolja
- Specifikation: ACEA A3/B3, API SN, API CF, ACEA A3/B4
- Tillverkargodkänd: VW 501 01, Renault RN0700, MB 229.3, VW 505 00
- Produktserie: Helix
- Version: HX6
- Fatmodell: Dunk
- Specifikation enligt API: CF, SN