Hitta Termostat :
Termostat för fordon

- Vattenpump
- Kylare
- Kylarvätska
- Fläktmotstånd
- Kylfläkt
- Expansionskärl
- Värmepaket
- Oljekylare
- Kylmedelsfläns
- Fläktkoppling
- Termokontakt kylfläkt
- Lock till expansionskärl
- Kylarlock
Välj din bil och hitta högkvalitativa Vattentermostat
-
MERCEDES-BENZ
- Vattentermostat till E-klass
- C-klass
- Termostat SPRINTER
-
PEUGEOT
- Termostat kylvätska till 308
- 307
- PARTNER
Information om Termostat kylvätska
Termostaten behövs för att reglera mängden kylmedel som passerar genom kylaren. Detta säkerställer en optimal temperatur läge för hela systemet. Denna punkt ligger i en slang mellan kylaren och kylmanteln hos motorn. Bilar med kraftfulla motorer är försedda med termostat med elpatron, vilket möjliggör en två-stegs temperaturreglering av kylvätska. För att säkerställa att det finns tre arbetsdagar positioner i byggandet av denna post. När motorn lämnas till full last, säkerställer elpatron totalt öppning av termostaten. Samtidigt sjunker kylmedelstemperaturen till 90 ° C, och minskar möjligheten till motorknackning. Vanligtvis håller kylmedelstemperaturen inom 105 ° C.
Termostaten är gjord av mässing. Till botten av termostathuset finns en svets bälg (sylphon) med en extra ventil och en ihålig axel med en huvudventil. Tillverkas i form av en cylindrisk sylphon gjord av tunn mässing, är termostaten bälgen fylld med en blandning av vatten och etanol, som lätt blir uppvärmd och kokas. När vattentemperaturen understiger 70 ° C, inuti bälgen finns ett lågt tryck av mättade flytande ångor, eftersom det komprimeras under trycket av de elastiska korrugerade väggarna. Bortsett från detta är det viktigaste ventilen helt stängd, och den extra en - öppen. Inflyttning s kortslutning förbi vattnet kylaren. Under trycket av den förångade vätskan och vid en vattentemperatur över 70 ° C, hylsan blir sträckt, spindeln och ventilerna läggs fram, vilket gör det möjligt för vattnet att komma in i kylaren genom den öppnade huvudventilen. När vattentemperaturen överstiger 85 ° C, stängs den extra ventilen sidoöppningarna och skär om tillträde för vatten från termostaten till vattenpumpen.
Om du har upptäckt ett problem med din termostat måste du kontrollera eller byta ut den felaktiga delen i en verkstad eller garage. För att undvika extra kostnader för någon del, t ex kylare, broms slang eller expansionsventil, beställa den i vår webbutik och sedan ersätta den. På så sätt kommer du att spara värdefull tid och pengar.
Vad du behöver veta om termostatbyte: livslängd, vanliga brister och tecken, tips och rekommendationer
Generellt behöver en kylfläkts termostat bytas var 4:e år på grund av slitage eller efter 100 000 km. Om delen slutar fungera tidigare, bör den också bytas ut. I de flesta fall går kylsystemets termostat sönder på grund av att ventilen förstörs av smuts och korrosion.
Att frostskyddstermostaten behöver gås igenom kännetecknas av överhettning av motorn, eller vice versa, motorn klarar inte av att nå arbetstemperatur och behålla den. Överkylning av motorn kännetecknas av ökad bränsleförbrukning och sänkning av värmefläktens effektivitet i passagerarutrymmet. Vid överhettning aktiveras den aktuella lampan på instrumentbrädan. Du kan också upptäcka rök som kommer ut under motorhuven och doften av kylvätska i kabinen. Liknande tecken kan även vara indikation på fel på oljekylarens termostat om den ingår i bilkonstruktionen.
Diagnostik för kylvätsketermostat kan göras utan demontering. För att göra detta måste du starta den svala motorn och vänta 2 minuter, kontrollera sedan kylvätskeslangen från termostaten till radiatorn. Denna tid är inte tillräcklig för ventilaktivering, så slangen skall vara kall. Om bilens termostat blir varm på en gång eller inte blir varm överhuvudtaget, behöver den termostaten bytas.
För att byta delen behöver du tömma frostskyddsmedlet ur tanken efter att motorn har svalnat, ta bort slangarna från rören i bilens termostat. Skruva loss fästmuttrarna och plocka bort locket. Ta bort den trasiga delen, installera en ny, sätt på locket, lägg på smörjmedel, dra åt fixeringar och fyll i kylvätska. Byte av termostatens tätningsring görs samtidigt som termostaten själv. Ibland behövs ett byte av termostatens hus vid monteringen. Vidare medför bytet ibland nedmontering av radiatorn, viskös fläktkoppling eller andra komponenter. Därför är det bättre att låta en verkstad ta hand om ett termostatbyte.
Bästa varorna: Termostat

- Öppningstemperatur [°C]: 91
- Material: Metall
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 60
- Kåpmodell: utan kåpa
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 105
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med tätning
- Kåpmodell: med kåpa
- Vikt [kg]: 0,503
- för OE-nummer: 11 53 8 699 290
- OBS! Serviceinformation
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 88
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med tätning
- Förpackningsbredd [cm]: 11,2, 11,20
- Förpackningslängd [cm]: 12,0
- Förpackningshöjd [cm]: 15,7, 15,70
- Nettovikt [g]: 225, 227
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 92
- Position: Fram
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 89
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med packningar
- Kåpmodell: med kåpa
- Skick: Helt ny

- tilläggsinformation: EXPERT KITS +
- Öppningstemperatur [°C]: 80
- Kåpmodell: med kåpa
- Vikt [kg]: 0,061
- Förpackningsbredd [cm]: 4,9
- Förpackningshöjd [cm]: 9,2
- Förpackningsdjup [cm]: 9
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 80
- Vikt [kg]: 0,23
- OBS! Serviceinformation
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 92
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med tätning
- Vikt [kg]: 0,09
- OBS! Serviceinformation
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 82
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med packningar
- Kåpmodell: utan kåpa
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 87
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med tätning
- Montering/demontering måste utföras av specialistpersonal!
- Skick: Helt ny

- Öppningstemperatur [°C]: 88
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med packningar
- Kåpmodell: utan kåpa
- Skick: Helt ny