Hitta Drivaxel vänster och höger vänster och höger:
Drivaxel för fordon

- Hjulnav
- Hjullager
- Länkarm
- Stabilisatorstag
- Drivknut
- Spindelled
- Växellådsolja
- Länkarmslagring
- Automatlådeolja
- Hjulbultar
- Reparationssats länkarm
- Drivaxeldamask
- Kardan
- Hardyskiva
- Krängningshämmarbussning
- Styrspindel
- Framvagnsbalk
- Hjulmuttrar
- Axelupphängning
- Spacers
- Krängningshämmare
- Differential
Välj din bil och hitta högkvalitativa Drivaxlar
-
MERCEDES-BENZ
- Drivaxlar till E-klass
- C-klass
- Drivaxel SPRINTER
-
RENAULT
- Drivaxlar till CLIO
- MEGANE
- Drivaxel MASTER
-
PEUGEOT
- Drivaxel till 308
- 307
- PARTNER
-
SKODA
- Drivaxel till OCTAVIA
- FABIA
- SUPERB
Information om Drivaxel
Drivaxel av både fram-och bakaxeln överför den drivande kraften hos motorn direkt till drivhjulen. Samtidigt det ger de önskade vinklarna för drivhjulen rotation och kompensation av vibrationsamplitud av suspensionen. Samtidigt oönskade vibrationer bruseffekter isoleras. Varje axiell drivaxel består av två lika vinkelhastighetsdata lederna. Ett gemensamt är fast. Det ligger på drivhjulet sidan. En annan gemensam flyter en. Det ligger från växellådan sida. Lederna är förbundna med hjälp av en profil axel.
Förutom de vibrationer och buller dämpning, de viktigaste rollerna som utförs av drivaxeln är effekterna på dynamiken i bilen och därmed förlängning av livslängden, samt effektivitet och optimering av sin vikt. Nästan varje dag drivaxlar utsätts för omvandling, som bildelar beslutsfattare ständigt optimera sina produkter, förbättra både teknik och materialegenskaper i samband med forskningen.
Varje bil entusiast vet att de moderna drivaxlarna öka den totala säkerheten i bilen, eftersom nya axlarna är försedda med hög vridstyvhet. De ökar även livslängden för bilen vid höga hastigheter. Om det finns problem med drivaxeln eller lederna, är det nödvändigt att ersätta denna viktiga auto del. Om, när du kör din bil, du hör brus och vid hög hastighet eller vid kurvtagning finns vibration, är det nödvändigt att kontrollera drivaxeln.
Idag finns det ingen anledning att spendera din lediga tid på att leta efter de nödvändiga bildelar i alla typer av specialbutiker och bensinstationer. Beställ drivaxeln i vår webbshop. Vi kommer att leverera din beställning på kort tid, och priserna kommer att vara rimliga. Förutom drivaxeln, i vår webbutik kan du beställa andra bildelar, såsom svänghjul, ventilmunstycke eller centrallås.
Allt du behöver veta om att byta drivaxel: vanliga defekter och tecken på fel, samt tips och rekommendationer
En drivaxel har ingen bestämd livslängd. Specialisterna rekommenderar att du diagnostiserar de bakre och de främre drivaxlarna efter varje 60 000-80 000 km körsträcka. Hela drivaxeln byts bara ut vid tungt slitage eller om skadan är orsakad av en krock.
Du bör diagnostisera halvaxeln om du märker att hjulet slirar när du växlar, vid läckage av transmissionsolja, främmande ljud och vibrationer nära bilens drivaxel. Om det är svårt att växla, du hör slag och sprakande vid kurvtagningar och om bilen lutar när du kör rakt fram, bör du också diagnostisera delen.
Diagnostisering av bakre och främre halvaxlar innebär visuell inspektion. För att göra detta ställer du fordonet över en arbetsgrop och kontrollerar komponenternas skick, särskilt den främre drivaxeln. Om du upptäcker bucklor eller sprickor på drivaxlarna så måste delarna bytas ut .
Du bör installera nya delar på en verkstad. Specialisterna skruvar då loss fäst muttern och staget på krängningshämmaren kopplas loss från nedre länkarmen. Sedan ställs fordonet på en lyftplattform, hjulet monteras av, såväl som motorskyddet, sedan dräneras oljan ur automatväxellådan. Specialisterna skruvar därefter loss drivaxelns fästmutter med ett specialverktyg, även kulledsmuttern skruvas loss och länkarmen kopplas loss från styrspindeln. Om vänstra drivaxeln ska bytas så ska ratten vridas åt höger tills det säger stopp, styrspindeln med navet ska dras utåt och den trasiga axeln ska tas bort från differentialen. Vid byte av den högra drivaxeln så ska du vrida på ratten åt vänster tills det säger stopp, skruva loss central lagrets bultar, ta ut navet med styrspindeln utåt för att sedan kunna ta bort drivaxeln. Efter allt detta så installeras den nya komponenten och allt monteras tillbaka till sist.
Innan du installerar den nya drivaxeln så ska du kontrollera de inre drivknutarnas damasker och förslutningar. Byt ut dessa vid behov.
Bästa varorna: Drivaxel fram och bak
- Längd[mm]: 975, 494
- Yttre kuggar hjulsidan: 36
- Yttre kuggar differentialsidan: 26
- Leddiameter hjulsida [mm]: 97,9
- Leddiameter växellådssida [mm]: 84
- Antal kuggar ABS-ring: 48
- Diameter tätningsring [mm]: 56,5
- Gängmått: 10x1,5
- ABS-ring-diameter [mm]: 81,5
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med lager
- Ny del
- Skick: Helt ny
- Position: framaxel, framaxel höger
- Tillverkningsnummer: NWP-NS-020
- Skick: Helt ny
- Position: framaxel höger, framaxel, framaxel vänster
- Längd[mm]: 601
- Yttre kuggar hjulsidan: 30
- Yttre kuggar differentialsidan: 27
- Växellådstyp: Automat, Manuell 6-växl. låda
- Tillverkningsnummer: NPW-PL-043
- Skick: Helt ny
- Längd[mm]: 918, 327,5
- Yttre kuggar hjulsidan: 26
- Yttre kuggar differentialsidan: 34
- Leddiameter hjulsida [mm]: 82
- Leddiameter växellådssida [mm]: 79,5
- Diameter tätningsring [mm]: 54
- Gängmått: M22X1.5
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med lager
- Ny del
- Skick: Helt ny
- Position: framaxel vänster
- Längd[mm]: 640
- Växellådstyp: Manuell
- Skick: Helt ny
- Längd[mm]: 873
- Yttre kuggar hjulsidan: 38
- Leddiameter hjulsida [mm]: 98
- Leddiameter växellådssida [mm]: 108
- Diameter tätningsring [mm]: 63
- Gängmått: M20x1,5
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med lager
- Inre kuggar diff.sida anslutning: 26
- Ny del
- Skick: Helt ny
- Position: Vänster
- Längd[mm]: 133
- Yttre kuggar hjulsidan: 31
- Yttre kuggar differentialsidan: 27
- Diameter tätningsring [mm]: 36,2
- Inre kuggning hjulsida: 27
- Skick: Helt ny

- Längd[mm]: 835, 335,4
- Yttre kuggar hjulsidan: 21
- Yttre kuggar differentialsidan: 24
- Leddiameter hjulsida [mm]: 84
- Leddiameter växellådssida [mm]: 72
- Diameter tätningsring [mm]: 47,2
- Gängmått: M20x1,5
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med lager
- Ny del
- Skick: Helt ny

- Position: Bakaxel vänster
- Längd[mm]: 607
- Yttre kuggar hjulsidan: 27
- Antal kuggar ABS-ring: 48
- Diameter 2 [mm]: 100
- Skick: Helt ny

- Längd[mm]: 920, 370
- Yttre kuggar hjulsidan: 36
- Yttre kuggar differentialsidan: 26
- Leddiameter hjulsida [mm]: 89
- Leddiameter växellådssida [mm]: 81,5
- Diameter tätningsring [mm]: 56,5
- Gängmått: M10x1,5
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med lager
- Ny del
- Skick: Helt ny
- Position: framaxel vänster
- Längd[mm]: 629
- Yttre kuggar hjulsidan: 25
- Yttre kuggar differentialsidan: 24
- Antal kuggar ABS-ring: 29
- Diameter tätningsring [mm]: 59
- Skick: Helt ny
- Position: framaxel vänster, framaxel, Vänster
- Längd[mm]: 560
- Yttre kuggar hjulsidan: 37
- Yttre kuggar differentialsidan: 27
- Tillverkningsnummer: NPW-BM-029
- Skick: Helt ny