Hitta Slavcylinder koppling :
Slavcylinder koppling för fordon

- Kopplingssats
- Svänghjul
- Huvudkopplingscylinder
- Koppling lamell
- Urtrampningslager
- Växelvajer
- Tryckplatta
- Kopplingsvajer
- Packning växellåda
- Kopplingskontakt
Välj din bil och hitta högkvalitativa Kopplingsslavcylinder
-
PEUGEOT
- Hjälpcylinder till 308
- 307
- PARTNER
Information om Hjälpcylinder
Arbetscylindem är ett manövreringsorgan av det hydrauliska eller pneumatiska systemet, vid den tidpunkt då trycket överförs från huvudcylindern förflyttar kolvarna. Dessa kolvar har en mekanisk påverkan på objekt av motsvarande system. På tal om den arbetande cylindern, är det tydligt att detta element refererar till två system - kopplings-och bromsmekanismen. I en hydraulisk koppling, är den arbetande cylindern en av dess beståndsdelar, precis som kopplingspedalen, kopplingen huvudcylindern, vätsketanken och sammanbindande rörsystem.
Genom sin konstruktion, huvud och bromscylindrar har en kolv med en kolv, som är placerade i höljet. När du trycker på kopplingspedalen rör sig huvudcylinderns kolv pådrivaren och skär av arbetsfluidet från tanken. På grund av den ytterligare drift av kolven, strömmar arbetsfluiden genom rörledningen in i arbetskammaren cylindern. Under inverkan av vätskan, kolven och påskjutaren börjar röra. Kolven påverkar kopplingen gaffel, och därigenom stänger av kopplingen.
När det gäller skivbromsar mekanismen, innehåller den en roterande bromsskiva, två fasta kuddar som installeras inuti bromsok från båda sidor. Tjockleken själv är fäst på en konsol, och de arbetande cylindrarna är installerade i oket spåren. Funktionen hos de arbetande cylindrar i detta system består i att trycka på bromsbeläggen mot skivan medan bromsning. De viktigaste fel i broms-enheten är blockering av den arbetande cylinderkolven samt läckage av bromsvätska i arbetslivet cylindern.
I moderna bilar, dessa delar är inte repareras, det är lättare att ersätta dem med en ny ursprunglig reservdel. Om du har några problem med att arbeta cylindern, gå till pålitliga reparationsverkstäder. För att påtagligt spara på att byta ut den nödvändig del, köpa den i vår webbutik, där du kan hitta inte bara arbetar cylindrar, men också stötfångare, stötdämpare och fjädrar.
Kopplingsslavcylinder: byte och val
När och varför du ska byta kopplingsslavcylindern
Tillverkarna anger ingen exakt livslängd för kopplingsslavcylindern. Vanligen byts komponenten ut efter skador på dess hölje upptäcks, vid bromsvätskeläckage, eller repor, nötning eller korrosionsskador på cylinderns inre ytor upptäcks. Dessa defekter kan bero på att du ofta transporterar tungt gods eller inte använder bilen på lämpliga sätt: starta fordonet med höga motorvarvtal och köra med kopplingen avstängd länge.
Lägre arbetsvätskenivå, för mjuk rörelselängd hos kopplingspedalen eller om pedalen delvis eller helt hamnar på golvet, eller svårt att växla med fordonet tyder på att komponenten har någon slags defekt. En defekt kopplingsslavcylinder kan också visa sig i form av skrik eller vibrerande växelspak när du trycker ned kopplingspedalen.
Det rekommenderas att komponenten byts ut vid en servicestation. Då kan du försäkra dig på att inga luftblåsor kommer att drabba systemet när vätskan byts ut.
Så väljer du rätt kopplingsslavcylinder
Beroende på tillverkningsmaterialet så kan kopplingsslavcylindrarna delas in i stål, aluminium, gjutjärn och plast. De i stål och gjutjärn tål deformationer bättre. De i aluminium och plast väger mindre och minskar fordonets vikt vilket förbättrar dess driftegenskaper. Aluminiumcylindrar är också mer korrosionsbeständiga än de i stål är, medan de i plast inte kan drabbas av korrosion i huvudtaget.
Du får kopplingen att hålla länge och felfri genom att välja reservdelar från beprövade tillverkare. Högkvalitativa, slitstarka slavcylindrar från i sortimentet från företag som Vaico, Mapco, TRW, Bosch, Japanparts och andra kända tillverkare.
När du väljer mellan kopplingsslavcylindrar så är det viktigt att tänka på märket, typ av motor, karosseri, samt bilens tillverkningsår. Dessa egenskaper avgör vad för slags reservdel du behöver: dess form och typ av fästelement, dess diameter och vikt. Det är också viktigt att tänka på stavens längd, samt delens gängparametrar.
Bästa varorna: Slavcylinder koppling
- Material: plast
- Avstånd fästhål [mm]: 56
- Håldiameter [mm]: 20,64
- Skick: Helt ny

- Material: Gjutjärn
- Gängmått: 10 x 1
- Bromssystem: FTE
- Håldiameter [mm]: 22,2
- Avstånd fästhål [mm]: 60
- Skick: Helt ny

- Diameter (mm): 22,2
- Skick: Helt ny
- Diameter (mm): 22,2
- Material: Aluminium
- Gängmått 1: 1x M12x1.0
- Vikt [kg]: 0,45
- Skick: Helt ny

- Håldiameter 1 [mm]: 19,05
- Material: plast
- Vikt [kg]: 0,217
- för tillverkarnummer: KN19020B1
- Skick: Helt ny

- tilläggsinformation: Actuator
- Skick: Helt ny

- Vikt [kg]: 0,380, 0,396
- Skick: Helt ny
- Diameter (mm): 22,2
- Material: Gjutjärn
- Antal fästhål: 2
- Gängmått 1: 1x M12x1.0
- Avstånd fästbultar [mm]: 64
- Vikt [kg]: 0,61
- Skick: Helt ny

- Material: plast
- Gängmått: 12 X 9
- Bromssystem: SACHS
- Håldiameter [mm]: 19,05
- Avstånd fästhål [mm]: 65
- Skick: Helt ny

- Material: Gjutjärn
- Gängmått: 10 x 1
- Håldiameter [mm]: 20,64
- Avstånd fästhål [mm]: 60
- för artikelnummer: 3600
- Skick: Helt ny