Hitta bil Fjädring / dämpning:
Fjädring / dämpning reservdelar bil

- Stötdämpare
- Fjäderbenslagring
- Fjäderbenslager
- Fjädrar
- Dammskydd stötdämpare & genomslagsgummi
- Fjädersäte
- Bladfjäder
- Luftfjädring
Information om Fjädring / dämpning
Suspension används i bilen för att garantera stabilitet på vägen när du kör. Det är en del av chassit som förhindrar oönskade vertikala rörelser. Om det inte skulle finnas suspension i bilar skulle alla störningar som bilen utsätts för påverkar chassit direkt. Detta är delvis ses i Formel 1 bilar som är utrustade med mycket styv fjädring. Däri är det viktigaste målet för upphängning med att öka körsäkerheten. Dessutom ger det större bekvämlighet.
Däck mildra styvhet enheten. Men detta är inte tillräckligt för att mjuka upp alla stötar. Sålunda, är fjädrarna används, som är primärt ansvariga för suspensionen (dämpning). En viktig indikator är den allmänna rörelsen av fjädern på intervallet mellan högsta belastning och fullständig urladdning (utan hänsyn till fordonets vikt). Ju längre fjädern stroke är den bättre dämpning är. Men en lång fjädringsväg i hörnen negativa. Fjädringsväg kan minskas genom att ersätta fjädrarna eller fjädringsväg begränsare inställning. Som en sportbil ofta gör skarpa svängar, är resor för dess suspension reduceras till ett minimum.
En bra fjädring anpassas till bilen och körstil. Vanligaste fordon är inte lämpliga för idrott körning eftersom förflyttningen av fjädern är för lång. Att omvandla en vanlig bil till en sportbil måste du förkorta resor av våren. Som ett resultat bil kommer att ha en djupare välvning. Dålig väggrepp och ovanliga vertikala rörelser tyder på en felaktig upphängning. Om du möter dessa problem, omedelbart gälla för bensinstationen. Och glöm inte att det är nödvändigt att köra långsamt för att undvika risker.
Bästa varorna: Fjädring / dämpning autodelar

- Position: Framaxel, båda sidor
- Material: Gummi/metall
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: utan rullager
- Innerdiameter [mm]: 14,2
- Innerdiameter 2 [mm]: 58
- Diameter (mm): 64,0, 70,5
- Tjocklek [mm.]: 50,5
- Bredd[mm]: 132,25
- Längd[mm]: 137
- Antal: 1
- Skick: Helt ny

- Position: framaxel
- Stötdämpartyp: Gastryck
- Stötdämparutförande: fjäderben
- Stötdämparfäste (utförande): övre stift, nedre platta
- Längd[mm]: 530, 335
- Skick: Helt ny

- Position: Framaxel, båda sidor
- Material: Gummi/metall
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: utan lager
- Innerdiameter [mm]: 26,0
- Diameter (mm): 83,0
- Vikt [kg]: 0,237
- Tjocklek [mm.]: 54,0
- Skick: Helt ny

- Position: Bakaxel
- Stötdämpartyp: Gastryck
- Stötdämparutförande: Teleskop-stötdämpare
- Stötdämparfäste (utförande): övre ögla, nedre ögla
- Antal per axel: 2
- Längd[mm]: 365, 260
- Skick: Helt ny

- Position: Bakaxel
- Stötdämpartyp: Gastryck
- Stötdämparutförande: fjäderben
- Stötdämparfäste (utförande): övre ögla, nedre ögla
- max.längd [mm]: 406
- min. längd [mm]: 267
- Antal per axel: 2
- Skick: Helt ny

- Position: framaxel
- Stötdämparsystem: Tvårörs
- Stötdämpartyp: Gastryck
- Stötdämparutförande: fjäderben
- Stötdämparfäste (utförande): övre stift
- Utbyte endast parvis
- Längd[mm]: 530, 338
- erforderligt antal: 2,0
- Skick: Helt ny

- Position: Bakaxel
- Stötdämparsystem: Tvårörs
- Stötdämpartyp: Gastryck
- Stötdämparutförande: Teleskop-stötdämpare
- Stötdämparfäste (utförande): övre stift, nedre ögla
- max.längd [mm]: 637
- min. längd [mm]: 409
- Skick: Helt ny

- Stötdämpartyp: Gastryck
- Stötdämparutförande: fjäderben, Teleskop-stötdämpare
- Stötdämparfäste (utförande): nedre ögla, övre stift
- max.längd [mm]: 650
- min. längd [mm]: 390
- Kolvstångsdiameter [mm]: 12,5
- Nettovikt [kg]: 1,84
- Skick: Helt ny

- Position: Bakaxel
- Stötdämparsystem: Tvårörs
- Stötdämpartyp: Gastryck
- Stötdämparutförande: fjäderbärande dämpare, Teleskop-stötdämpare
- Stötdämparfäste (utförande): nedre ögla, övre stift
- Chassi: för fordon med standardchassi
- max.längd [mm]: 633
- min. längd [mm]: 379
- Kolvstångsdiameter [mm]: 15
- Fjäderben-ytterdiameter [mm]: 51
- Skick: Helt ny

- Position: framaxel vänster, framaxel höger
- Antal per axel: 2
- för OE-nummer: 1 094 616, 31 33 1 094 616, 31 33 6 752 735, 31 33 6 760 943, 31 33 6 769 582, 31 33 6 770 568, 6 752 735, 6 760 943, 6 769 582, 6 770 568
- Tilläggsartikel/tilläggsinformation: med integrerat kullager
- Rekommenderad artikels artikelnummer: 803 339, 803 340, 803 341, 803 342, 803 343, 803 344, 803 345, 803 346
- Skick: Helt ny

- Position: framaxel vänster, framaxel höger
- Material: Gummi/metall
- Kompletteringsartikel/tilläggsinfo 2: med rullager
- Diameter (mm): 128
- Vikt [kg]: 0,42
- Tjocklek [mm.]: 61
- Höjd [mm]: 61
- för OE-nummer: 31 33 6 760 943
- Yttergänga [mm]: M8 x 1,25
- Skick: Helt ny
- Antal per axel: 2
- Skick: Helt ny