Hitta Rotor fördelarlock :
Rotor fördelarlock för fordon

Välj din bil och hitta högkvalitativa Fördelararm
-
MERCEDES-BENZ
- Fördelararm till E-klass
- C-klass
- Rotor fördelarlock SPRINTER
-
PEUGEOT
- Rotor fördelarlock till 308
- 307
- PARTNER
Information om Rotor fördelarlock
Bilar, tillverkade före 1997, var utrustade med sådana enheter som återförsäljare rotor och lock. Nyare modeller försågs med brytarlöst tändsystem. Bortsett från detta var tändspolen lämnas till vissa förändringar också. Om upp till 2001 bilar var utrustade med högspänning ledningar i nyare modeller tändspolen placeras direkt på tändstiften.
Om du har tvivel om en väl fungerande din distributör rotor, kan detta lätt kontrolleras. Om det finns en gnista mellan distributören och den höga spänningen tråd när du kopplar det, då cylindern måste vara fel. När gnistan hoppar från locket till toppen av högspännings-kabel, så problemet är i tändsystemet. I de flesta fall, detta pekar på det faktum att problemet är i fördelaren rotorn och kåpan.
Med tanke på detta faktum, bör det också nämnas att skälet för den saknade gnistan i cylindern vid en maximal ström kan orsakas av en felaktig tändspole eller utbränd punkter i punkten tändsystemet. Respektive, i cylindern som kräver låg spänning kommer det att finnas antändning, men i de delar som ökar den - nej. Enkelt uttryckt, när tändstiftet är smutsig, är den ström som passerar genom den, mycket låg, och kontakten kommer inte att utfärda en gnista. Om kontakten är i tillfredsställande skick, kommer det att generera en gnista, eftersom en smutsig kontakt kräver högre spänning för att bryta igenom gnistgapet.
I vilket fall som helst, om att testa funktionalitet eller ens byte av delar bör bilägaren tilltala en verkstad eller garage, som har all nödvändig utrustning för att upptäcka sådana fel. Men om du behöver köpa nya reservdelar till ett bra pris, gå till vår webbutik där du hittar allt ett fordon behöver: generatorer, stötdämpare, tändstift och mycket mer!
Allt du behöver veta om att byta fördelare: livslängd, vanliga defekter och deras symptom, samt tips och rekommendationer
Livslängden för fördelaren är runt 100 000-120 000 km körsträcka. Komponenten måste bytas i förtid om den har deformerats så att dess axel har fastnat. Som regel så byts hela enheten ut om den optiska sensorn har gått sönder. Dessutom kan du behöva byta enheten om lagret gått sönder eller om vakuumregulatorn har förlorat sin lufttäthet.
Tecken på en trasig fördelare är att motorn blir ostabil vid tomgång, du får lägre motorkraft när du gasar samt högre bränsleförbrukning. Bilen kan rycka under körning medan den arbetande motorn ger slag ifrån sig. I vissa fall så startar inte fordonet.
Att diagnostisera fördelaren innebär att du tar fordonet till en serviceverkstad för att få det gjort där. Komponenten måste demonteras för att kunna inspekteras och högspänningskablar måste först tas bort från den i förväg. Att försöka göra detta på egen hand utan några förkunskaper är farligt. Diagnostiseringen inkluderar även inspektion av locket, tändrotorn, kontakterna och andra element.
Fördelaren ska bytas av specialister på en serviceverkstad eftersom det är en tidskrävande och krånglig process som kräver att specialisten kopplar loss högspänningskablarna från delen. Sedan roteras vevaxeln för att fördelararmen ska hamna i rätt position. Dess skåror markeras på cylinderhuvudet för att delen ska installeras rätt. Specialisterna tar sedan bort fästelementen och monterar ned enheten. Den nya delen installeras sedan i omvänd ordning. Vid behov så byts även tätningsringen ihop med att fördelaren byts.
Bästa varorna: Rotor fördelarlock

- för fabrikat: System BOSCH/PAL
- Material: Polyester
- Diameter intag [mm]: 14,4
- Fördelararm/-rotor: avstörd, 5 kOhm, med låsklack
- Skick: Helt ny

- Motstånd [kOhm]: 5
- Varvtal i drift [v/min] 0
- Skick: Helt ny

- Motstånd [kOhm]: 5
- Skick: Helt ny

- Motstånd [kOhm]: 1
- Varvtal i drift [v/min] 0
- Skick: Helt ny

- Motstånd [kOhm]: 1
- Skick: Helt ny

- för fabrikat: System BOSCH
- Material: Polyester
- Fördelararm/-rotor: avstörd, 1 kOhm
- Skick: Helt ny

- för fabrikat: Bosch
- Vikt [kg]: 0,02584
- Produktserie: Original Quality
- Förpackningsbredd [cm]: 5,8
- Förpackningshöjd [cm]: 3,3
- Förpackningsdjup [cm]: 3
- Skick: Helt ny

- Motstånd [kOhm]: 1
- Skick: Helt ny
- för fabrikat: BOSCH
- för OE-nummer: 90008612, 052 905 225C, 12 12 222
- Skick: Helt ny

- Motstånd [kOhm]: 1
- Skick: Helt ny

- Vikt [kg]: 0,0401
- för OE-nummer: 30103P08003
- Skick: Helt ny