Hitta Bromsservo :
Bromsservo för fordon

- Bromsskivor
- Bromsbelägg
- Bromsok
- Renoveringssats bromsok
- Handbroms
- Bromsbackar
- Bromssköld
- Handbromsvajer
- Bromsvätska
- Bromsslang
- Handbromsbackar
- Bromstrumma
- Bromsokshållare
- Huvudbromscylinder
- Bromsskivor och bromsbelägg
- Hjulcylinder
- ABS ring
- Vakuumpump, bromsservo
- Bromsrör
- Bromsljuskontakt
- Tryckackumulator
- Bromsreduceringsventil
- Bromsvätskebehållare
Välj din bil och hitta högkvalitativa Bromskraftsförstärkare
-
MERCEDES-BENZ
- Bromskraftsförstärkare till E-klass
- C-klass
- Bromsservo SPRINTER
-
PEUGEOT
- Bromsservo till 308
- 307
- PARTNER
Information om Bromsservo
Trycket i huvudsakliga galleri röret bestäms av fjäderstyvhet av styrenheten`s huvuden, gasspjället position och den medföljande automatlåda. Fjädern och respektive tryckkraften hos modulatorn-ventilen påverkar kolven huvudstyrenheten, och därigenom modulera trycket. Den övre änden av kolven får påverkas av tryckkraften av den huvudsakliga galleriet själva. Inledningsvis, när gasspjället är helt stängt, är trycket hos modulatorn-ventilen nästan alltid lika med noll, och kolven är i sitt övre läge tvingas av fjädern. Därigenom är dräneringsröret blockeras av kanten av kolven. Den tryckkraft som påverkar den övre änden av kolven ökas tillsammans med tryckkraften av post galleriet röret.
Vid ett visst tryck grad får sin styrka betydligt större än fjäderkraften, och kolven vandrar nedåt, vilket öppnar avloppsröret. Trycket i den huvudsakliga galleri röret börjar avta. Återigen, vid ett visst tryck grad i den huvudsakliga galleri röret, blir fjäderkraften större än tryckkraften, vilket påverkar den övre änden av kolven och flytta den uppåt. På detta sätt, stänger den dräneringsröret och ökar trycket i den huvudsakliga galleri röret. Hela processen som beskrivs ovan upprepas.
Om du behöver byta regulatorn fjäderkraften, slösar inte tid för shopping och eller till verkstäder. Du kommer inte bara lösa tid, men också betydligt betalar för mycket för den önskade enheten. Kom till vår webbutik. Vi erbjuder våra kunder ett brett sortiment av drivsystem kablar för alla bilmärke. Köp den nödvändiga posten till ett överkomligt pris och vi kommer att se till att leveransen sker på kort tid. Förutom fjäderkraften styrenheter, kan du också köpa andra reservdelar såsom dämpare lager, tändspolar, kokkärl olja eller förångare.
Allt du ska känna till om att byta vakuumbromskraftförstärkare
Vakuum bromskraftförstärkaren har ingen bestämd livslängd. Defekter som innebär att vakuum bromskraftförstärkaren måste bytas är följande: tryckförluster i dess kamrar och skador på dess membran.
Om vakuumbromskraftförstärkaren inte fungerar så kommer du att känna ett ökat motstånd i bromspedalen vid nedtryckning. Du kommer också att uppleva motorfel vid tomgång som försvinner när du trycker ned bromspedalen.
Du kan avgöra om komponenten är defekt eller inte på egen hand. Tryck ned bromspedalen flera gånger och lämna den i fast position i mitten av sin rörelsebana, och starta sedan motorn. Om motståndet i pedalen inte sjunker nu så tyder detta på att vakuumbromskraftförstärkaren är defekt.
Komponenten ska bytas på en verkstad då underhållet av bromssystemet kräver högkvalificerad hantering. Bland annat ska vakuumbromskraftförstärkarens dragstång kopplas bort från bromspedalen, och huvudbromscylindern demonteras. Sedan kopplas vakuumslangen från mottrycksventilen bort och den trasiga vakuumbromskraftförstärkaren byts ut mot en ny fungerande komponent.
Om du upptäcker skador på vakuumrören i samband med bytet så ska du byta dem också tillsammans med mottrycksventilens mottrycksventiltätning i vakuumbromskraftförstärkaren.
Bästa varorna: Bromsservo

-
- Tillverkningsår till: 04/2001
- erforderligt antal: 1
- Skick: Helt ny

- för PR-nummer: T0X
- Position: Bromskraftförstärkare
- Ventiltyp: backslagsventil
- Skick: Helt ny

-
- Vänster-/Högerstyrning: för vänsterstyrd
- Broms-/ Kördynamik: för fordon med ABS, för fordon utan ESP
- Chassinummer (VIN) från: 1U1530144
- Tillverkningsår från: 05/2001
- för PR-nummer: 1AC, 1AH, 1AJ
- för fabrikat: ATE
- Diameter [tum]: 10
- Skick: Helt ny
- Vänster-/Högerstyrning: för högerstyrd
- Position: Bromskraftförstärkare
- Skick: Helt ny
- Position: Bromskraftförstärkare
- Ventiltyp: backslagsventil
- Skick: Helt ny
- Position: Bromskraftförstärkare
- Fordonsutrustning: för fordon med mekanisk gaspedal
- Ventiltyp: backslagsventil
- Skick: Helt ny
- Position: Bromskraftförstärkare
- Fordonsutrustning: för fordon med elektronisk gaspedal (Drive-by-wire)
- Ventiltyp: backslagsventil
- Skick: Helt ny
- Position: Bromskraftförstärkare
- Fordonsutrustning: för fordon med elektronisk gaspedal (Drive-by-wire)
- Växellådstyp: Manuell
- Ventiltyp: backslagsventil
- Skick: Helt ny


- för fabrikat: TRW
- Diameter (mm): 245
- Skick: Helt ny