Hitta Parkeringssensor bak och fram bak och fram:
Parkeringssensorer för fordon
- Generator
- Strålkastare
- Bakljus
- Startmotor
- ABS-givare
- Luftmassemätare
- Strålkastarlampor
- Blinkers
- Dimljuslampa
- Tempgivare
- Rattstångsbrytare
- Slitagevarnare bromsbelägg
- Skyltbelysning
- Dimljus
- Tryckgivare partikelfilter
- Extra bromsljus
- Kamaxelgivare
- Vevaxelgivare
- TPMS-sensor
- Strålkastare motor
- Laddtryck sensor
- Värmereglage
- Kylvätsketemperatur sensor
- Laddningsregulator
- Batteri
- Centrallås
- Oljetrycksgivare
- Spjällägesgivare
- Signalhorn
- Tankarmatur
- Ljusomkopplare
- Yttertemperatur givare
- Hastighetsgivare
- Sensor insugslufttemperatur
- Backljuskontakt
- Blinkersrelä
- Solenoid startmotor
- Oljetempgivare
- Relä torkarintervall
- Esp sensor
- Fläktmotorkol
- Givaren
- Glödlampor
- ABS pump
Välj din bil och hitta högkvalitativa Backsensor
-
MERCEDES-BENZ
- Backsensor till E-klass
- C-klass
- Parkeringssensor SPRINTER
-
PEUGEOT
- Parkeringssensorer till 308
- 307
- PARTNER
Information om Parkeringssensorer
Parkering radar, även känd bland förare som akustiskt parkeringssystem, sensorer parkering eller ultraljud parkering mottagaren är en extra parkeringshjälp-system. Systemet använder ultraljudssensorer inbyggda i de främre och bakre stötfångare, för att mäta avståndet till närmaste objektet. Systemet producerar en intermittent varningsljud, och i vissa versioner även visar information om avståndet på displayen, som är inbyggd i instrumentbrädan för att ange avståndet till vilken fordonet är placerad på avstånd från hindret.
När avståndet till hindret blir kortare, sensorerna öka frekvensen larmet. När ett hinder är en eller två meter nära systemet producerar de första ljuden, och i farlig närhet av 10-40 centimeter till hindret larmet blir kontinuerligt. Vanligtvis, är systemet automatiskt i samband med backväxeln. Det finns många typer av parkeringssystem, som skiljer sig i antalet och arrangemanget av ultraljudssensorer. De enklaste systemen använder en två-sensor monterad i den bakre stötfångaren. Systemet aktiveras automatiskt när föraren har backväxeln.
Mycket vanliga är liknande system som använder fyra sensorer, vilka är monterade i den bakre stötfångaren på ett avstånd av ca 30-40 cm från varandra. Ett sådant arrangemang av sensorer eliminerar uppkomsten av "döda zoner". Mer komplexa system är utrustade med två eller fyra sensorer på den främre stötfångaren. Systemet meddelar förhållningssätt till hindret när föraren trycker på bromspedalen. Sofistikerade system använder fler sensorer, placerade också på sidorna av bilen. Har du bestämmer slutligen att utrusta din bil med en parkering assistent, eller ersätta den gamla? Sedan kommer till vår onlinebutik. Välj önskad parkering sensorer system beställa den till ett bra pris, och vi kommer att leverera den till dig på kortast möjliga tid samt andra delar, såsom t.ex. spjäll, tändspole eller kylargrill.
Vad du behöver veta om byte av parkeringssensor: livstid, vanliga fel och deras tecken, tips och rekommendationer
Parktronic eller parkeringssensorn har ingen viss livslängd. När delen är trasig byts den ut. Parkeringshjälpsystemet brister ofta på grund av kapsling av ledningar som kopplar styrenheten med sensorerna. Orsaken till ett byte kan vara en mekanisk skada, inträngning av vatten eller smuts i komponenten.
Ofta kan följande tecken på fel uppstå: Komponenten är ständigt aktiv eller vice versa, den varnar inte om närvaron av hinder. För att ta reda på vilken parkeringssensor som fungerar, håll över var och en av dem med din hand en efter en. Samtidigt bör din medhjälpare titta på parkeringssensorns indikator i kabinen. Om du inte kunde hitta det defekta elementet genom detta förfarande, behöver parkeringssystemet kontrolleras av en verkstad.
I de flesta fall kan ett byte av parktronic utföras på egen hand. I det här fallet måste du ta bort de olika komponenterna. Vanligtvis kan det enkelt göras med hjälp av en liten platt skruvmejsel eller en clipstång. Koppla bort ledningen från den nedbrutna parkeringssensorn. När du installerat en ny komponent kan du testa systemet.
Bästa varorna: Parkeringssensorer bak vänster höger
- Sensortyp: ultraljudsensor
- Position: Fram, Bak
- Produktserie: ORIGINAL PART
- Kem.egenskaper: lackerbar
- Längd[mm]: 41
- Bredd[mm]: 22
- Höjd [mm]: 26,3
- Antal stickkontakter: 3
- Diameter (mm): 15,5
- Vikt [kg]: 0,03
- Skick: Helt ny
- Position: Fram, Bak
- Skick: Helt ny
- Position: Fram, Bak
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med tätning
- Antal stickkontakter: 3
- Tillverkningsnummer: EPDC-VW-003
- Skick: Helt ny
- Position: fram och bak
- Sensortyp: ultraljudsensor
- Färg: svart
- Form: L-form
- Antal stickkontakter: 3
- Kontakthållarform: oval
- Längd[mm]: 48
- Bredd[mm]: 29
- Diameter (mm): 18
- Skick: Helt ny
- Position: fram och bak, Bak
- Tillverkningsnummer: EPDC-CT-000
- Skick: Helt ny
- Position: Tvåsidig, fram och bak, Fram
- Tillverkningsnummer: EPDC-FT-000
- Yta: grundad
- Skick: Helt ny
- Position: Bak
- Färg: svart
- Kem.egenskaper: lackerbar
- Sensortyp: ultraljudsensor
- Skick: Helt ny
- Sensortyp: ultraljudsensor
- Position: Fram, Bak
- Produktserie: ORIGINAL PART
- Kem.egenskaper: ej lackerbar
- Längd[mm]: 41
- Bredd[mm]: 22
- Höjd [mm]: 26,3
- Antal stickkontakter: 3
- Diameter (mm): 15,5
- Vikt [kg]: 0,03
- Skick: Helt ny
- Position: Bak, Fram
- Färg: svart
- Sensortyp: ultraljudsensor
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med tätning
- Kem.egenskaper: lackerbar
- Vikt [g]: 20
- Förpackningsbredd [cm]: 4
- Förpackningshöjd [cm]: 6,7, 7
- Skick: Helt ny
- Position: Tvåsidig, fram och bak, Fram
- Färg: svart
- Tillverkningsnummer: EPDC-FT-001
- Skick: Helt ny
- Position: Bak
- Sensortyp: ultraljudsensor
- Spänning [V]: 12
- Form: rak
- Antal stickkontakter: 3
- Vikt [g]: 40
- Skick: Helt ny
- Sensortyp: ultraljudsensor
- Antal stickkontakter: 3
- Form: rak
- Kem.egenskaper: lackerbar
- Rekommenderad artikels artikelnummer: FIAT 51917395
- Skick: Helt ny