Hitta Differential :
Differential för fordon

- Hjulnav
- Hjullager
- Länkarm
- Drivaxel
- Stabilisatorstag
- Drivknut
- Spindelled
- Växellådsolja
- Länkarmslagring
- Automatlådeolja
- Hjulbultar
- Reparationssats länkarm
- Kardan
- Drivaxeldamask
- Hardyskiva
- Krängningshämmarbussning
- Styrspindel
- Framvagnsbalk
- Hjulmuttrar
- Axelupphängning
- Spacers
- Krängningshämmare
Välj din bil och hitta högkvalitativa Differentialväxel
-
MERCEDES-BENZ
- Differentialväxel till E-klass
- C-klass
- Differential SPRINTER
Information om Oljetätningsring differential
Differentialhus: val och byte
När, och varför, du ska byta differentialhuset
Denna komponent har ingen bestämd livslängd. Differentialhuset ska bytas vid mekaniska skador eller om dess yta deformerats. Splineanslutningarna på delen brukar gå sönder på grund av korrosion.
Komponenten deformeras oftast på grund av defekt lager eller utslitet monteringssäte. Ibland är kompromettering av komponentens strukturella brutna integritet resultatet av en extrem körstil. Korrosionsskador på differentialhuset brukar bero på fuktpåverkan.
Skador på delen brukar visa sig i form av skrikande eller brummande ljud från differentialen som uppstår vid kurvtagningar. Det blir omöjligt att köra om komponenten har gått sönder helt och hållet.
Bytet av differentialhuset ska utföras vid en servicestation. Först så måste växellådan eller slutdrevets kuggar och differentialen plockas isär. Experterna inspekterar också andra växellådselement, och byter ut dem vid behov. Sedan skall differentiallagrets position justeras efter det färdiga utbytet.
Hur man väljer du rätt differentialhus
Dessa delar tillverkas med olika material. Vanligen använder tillverkare sig av aluminium eller gjutjärn. Aluminiumdelarna väger lite och förser effektiv transmissionsdrift. Fordonets differentialhus kan variera från varandra i konstruktionen: det finns nedmonteringsbara differentialhus och differentialhus som är en enhet som inte kan tas isär. Komponenterna i den andra typen brukar användas i personbilar.
Livslängden på delarna beror stort på dess tillverkare. Exempelvis högkvalitativa komponenter tillverkas av märket DT.
När du ska välja mellan nya reservdelar av detta slag så ska du utgå från märket, modellen och tillverkningsåret för bilen samt dess drifttyp. Du kan köpa differentialhus till främre eller bakre axeln. Delen ska passa räffelstorleken, och motsvara den sortens differentialmekanism som används i bilen ifråga.
Bästa varorna: Differential

- Längd[mm]: 12
- Yttergängmått: M24 x 1,5
- Nyckelvidd: 14
- Vikt [kg]: 0,03
- Skick: Helt ny
- Material: PU (polyuretan)
- Lagringssätt: Gummimetallager
- Position: Bakaxel, Fram
- erforderligt antal: 2
- Version: Black Series
- Mängdenhet: Styck
- Material: PU (polyuretan)
- Lagringssätt: Gummimetallager
- Position: Bakaxel, Bak
- erforderligt antal: 1
- Version: Road Series
- Mängdenhet: Styck

- Vikt [kg]: 1,516
- Position: Bakaxel vänster
- erforderligt antal: 1
- Skick: Helt ny

- Vikt [kg]: 0,128
- Position: Bakaxel, Fram
- erforderligt antal: 2
- Innerdiameter [mm]: 10
- Diameter (mm): 38,8
- Skick: Helt ny

- Position: Bakaxel
- Skick: Helt ny

- Position: Bakaxel upptill
- Vikt [kg]: 0,157
- Förpackningslängd [cm]: 8,2
- Förpackningsbredd [cm]: 8,2
- Förpackningshöjd [cm]: 2,8
- Skick: Helt ny

- Vikt [kg]: 0,359
- Förpackningslängd [cm]: 5,7
- Förpackningsbredd [cm]: 5,7
- Förpackningshöjd [cm]: 5,5
- Position: Bakaxel nedtill
- Skick: Helt ny