Hitta Framvagnsbalk :
Framvagnsbalk för fordon
- Hjulnav
- Hjullager
- Länkarm
- Drivaxel
- Stabilisatorstag
- Växellådsolja
- Spindelled
- Drivknut
- Automatlådeolja
- Länkarmslagring
- Reparationssats länkarm
- Hjulbultar
- Kardan
- Drivaxeldamask
- Hardyskiva
- Krängningshämmarbussning
- Styrspindel
- Hjulmuttrar
- Axelupphängning
- Spacers
- Krängningshämmare
- Differential
Välj din bil och hitta högkvalitativa Framaxelbalk
-
MERCEDES-BENZ
- Framaxelbalk till E-klass
- C-klass
- Framvagnsbalk SPRINTER
-
PEUGEOT
- Motorbalk till 308
- 307
- PARTNER
Information om Motorbalk
Chassiram: byte och val
När, och varför, du ska byta chassiramen
Tillverkarna anger ingen bestämd livslängd för denna bildel. Komponenten ska bytas när du ser djupa eller långa sprickor på den som orsakats av svåra rostskador eller signifikanta deformationer.
Orsaken bakom mekaniska skador som kräver att chassiramen ska bytas är vanligen vägolyckor. Komponenten kan deformeras på grund av att hjulet hamnar i en djup pöl. Rostskador på komponenten brukar orsakas av att du kör och förvarar bilen i klimat där luftfuktigheten är hög under längre tider samt regelbundna temperaturförändringar samt att du glömmer bort eller struntar i att smörja in fordonet med rostskyddsmedel.
Bilens chassiram brukar drabbas av defekter som visar sig genom glapp mellan karosseridelarna, förvrängningar, bland annat nära dörren och fönsteröppningarna, du hör skrikande ljud i fjädringen, du får sämre väghållningsförmåga med fordonet när du ska köra rakt fram med det. Ett annat tecken på defekt chassiram är att man inte kan justera hjulens position. Om din bil saknar en chassiram men det finns en underram eller en axelbalk så kan du lära dig om deras defekter med samma slags tecken på fel.
Bytet av chassiramen är en omfattande process och kräver att många karossdelar ska monteras ned först. Proceduren ska utföras vid en servicestation med hjälp av en lyftplattform först. Efter bytet ska fordonets hjul ställas in för att anpassa sig efter den nya installerade chassiramen.
Så väljer du rätt chassiram
Beroende på designen så finns det i princip två olika slags chassiramar som används på personbilar: ramar som liknar stegar (ladder chassiramar) och de som liknar ryggrader (backbone chassiramar). De första består av två ramsidobalkar och flera tvärbalkar.
En viktig egenskap med backbone chassiramar är ett rör som ansluter motorns vevhus och alla transmissionens delar. Fördelen med sådana delar är deras starka förmåga att klara av belastningar som exempelvis när du kör på ojämna vägar.
För att kunna köpa en chassiram som kommer att hålla länge så ska du välja produkter från pålitliga tillverkare. Högkvalitativa produkter tillverkas av bland annat följande märken: Blic, JP Group, Prasco, Van Wezel, Bugiad.
Välj en chassiram som passar ditt fordonsmärke, modell och tillverkningsår. Köp ett underrede som går att installera där det skall installeras: där fram eller där bak, där uppe eller där nere. Något annat viktigt att tänka på är vad för slags växellåda som skall användas och vad för slags broms- och styrsystem som ditt fordon har installerat.
Bästa varorna: Framvagnsbalk
- Position: Bakaxel, båda sidor
- Höjd [mm]: 130
- Fjädringstyp: för fordon med bladfjädring
- Utbyte endast parvis
- Skick: Helt ny
- Position: Nedre
- Skick: Helt ny
- Position: Bakaxel
- Höjd [mm]: 134
- för OE-nummer: 516688
- Skick: Helt ny
- Position: Fram
- Plåtutförande: låshållare
- Skick: Helt ny