Hitta Motorblock :
Motorblock för fordon
- Motorolja
- Vattenpumpar + kamremssats
- Spridare
- EGR-ventil
- Kamkedja
- Topplockspackning
- Motorfäste
- Topplock
- Spjällhus
- Ventilkåpspackning
- Ventilkåpa
- Remskiva vevaxel
- Laddluftslang
- Ventil vevhusventilation
- Insugningsrör
- Kamaxel
- Intercooler
- Topplocksbultar
- Oljeplugg
- Laddtrycksventil
- Insugspackning
- Vevaxeltätning
- Kolvringar
- Oljetråg
- Kolv
- Ventillyftare
- Avgasventil
- Oljenivågivare
- Oljepump
- Insugsventil
- Vevstakslager
- Växellådsfäste
- Oljetrågspackning
- Kedjespännare
- Ventiltätning
- Oljesticka
- Tomgångsventil
- Oljepluggspackning
- Vevaxel
- Oljepåfyllningslock
- Kamaxeltätning
- Gasvajer
- Kugghjul (kuggremshjul)
- Packningar
Välj din bil och hitta högkvalitativa Vevhus
-
MERCEDES-BENZ
- Vevhus till E-klass
- C-klass
- Motorblock SPRINTER
-
RENAULT
- Vevhus till CLIO
- MEGANE
- Motorblock MASTER
-
PEUGEOT
- Cylinderblock till 308
- 307
- PARTNER
Information om Cylinderblock
Cylinderblocket är förmodligen den viktigaste delen av ett motorfordon. Utan tvekan det kan kallas basen av en förbränningsmotor. Till cylinderblocket fixeras sådana objekt som cylindertoppen, samt enheter och överföring, och i mitten av blocket finns en grupp av kolvar och vevmekanismen. Det är uppenbart att någon av dessa enheter upplever stress. Detta innebär att cylinderblocket påverkas av hög slagseghet, variabel i storlek och riktning. Att motsätta sig dem måste cylinderblocket vara mycket svårt, för att inte förvränga trycket.
Cylinderblocket har flera ytterligare funktioner som är viktiga för hela mekanismen. Till exempel smörjsystem, där oljan överförs under tryck till cylinderhålen till smörjställena. Cylinderblocket är också nödvändigt för kylsystemet - fluid rör sig genom sina öppningar för att kyla motorn. Under drift skapar motorn en massa oväsen i bilen. En annan uppgift av cylindern är att absorbera, eller åtminstone reducera alla motorljud till ett minimum.
Naturligtvis är det inte så lätt att genomföra alla de krav direkt, men för en modern bil - det är en nödvändighet. Därför motorblocket - det är inte bara en bit av järn, eftersom det är felaktigt anses av de flesta förare, men en komplicerad och kostsam mekanism, som är resultatet av datorer arbete och exakta matematiska beräkningar.
Det är inte nödvändigt att spendera en helg eller mer av din lediga tid för shopping och service centers i jakt på de nödvändiga reservdelar. Vår online butik erbjuder ett stort urval av cylinderblock. Så du kan enkelt välja en som behövs för din bil. Bortsett från cylinderblocket har vi alltid sådana detaljer som staget lager, slangar kylvätska, cylinder bultar huvud och svänghjul.
Allt du behöver känna till om att byta motorblock: livslängd, vanliga defekter och tecken på fel, samt tips och rekommendationer
Det finns inga exakta ersättning tider när det gäller motorblock. I de flesta moderna bilar är cylinder och en vevhus är enda gjuten enhet som kallas vevhusblock. För att undvika eventuella motor fel det är nödvändigt att regelbundet utföra diagnostik av detta element. Till exempel, ett aluminiumblock bör kontrolleras efter 200 000 – 300 000 operativa kilometer, ett av gjutjärn – efter 300 000 – 600 000 operativa kilometer.
Möjliga defekter med denna slags komponent är: sprickor i cylinderns arbetsytor, deformerat motorblock. Överhettning och sjunkande nivåer på frostskyddsmedel i expansionskärlet är andra tecken på att komponenten är trasig. Överhettning upptäcks genom att det indikeras direkt på instrumentbrädan.
diagnostisering av motorblocket skall utföras på en serviceverkstad eftersom den inte kan utföras utan hjälp av professionell utrustning. Bland annat måste den lyftas upp och placeras i ett specialställ. Dessutom avlägsnas hjälputrustning innan komponenten installeras. Komponenten sköljs, ventileras med hjälp av tryckluft och kontrolleras sedan efter sprickor. Byte av komponenten utförs också av serviceverkstadens specialister. Även det allra minsta installationsfel kan orsaka allvarliga problem med motorn under drift.
Bästa varorna: Motorblock
- Position: splinessida
- Material: stålplåt
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med packbox vevaxel
- Skick: Helt ny
- Material: Aluminium
- Vikt [kg]: 0,584
- Skick: Helt ny
- Diameter: 42,2
- Höjd [mm]: 11,7
- Material: ACM (polyakryl-gummi)
- Tätningstyp: metall-elastomer-packning
- Varutariffnummer: 8409919990
- Skick: Helt ny
- för OE-nummer: 77 00 100 967
- Höjd [mm]: 6
- Diameter: 63,2
- Nettovikt [g]: 26,5
- Skick: Helt ny
- Material: Aluminium
- Position: Bak
- Vikt [kg]: 0,293
- Skick: Helt ny
- Material: plast
- Tillverkningsnummer: BKO-ME-002
- Skick: Helt ny
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med packbox vevaxel
- Material: stålplåt
- Färg: svart
- Skick: Helt ny
- Material: plast
- Vikt [kg]: 0,101
- Skick: Helt ny
- Position: splinessida
- Skick: Helt ny
- Position: splinessida
- Material: stålplåt
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med packbox vevaxel
- Material tätningsläpp: PTFE (polytetrafluoretylen), FPM (fluor-gummi)
- Skick: Helt ny