Hitta Oljetråg :
Oljetråg för fordon

- Motorolja
- Vattenpumpar + kamremssats
- Spridare
- EGR-ventil
- Kamkedja
- Topplockspackning
- Topplock
- Motorfäste
- Spjällhus
- Ventilkåpspackning
- Ventilkåpa
- Remskiva vevaxel
- Ventil vevhusventilation
- Laddluftslang
- Insugningsrör
- Intercooler
- Topplocksbultar
- Kamaxel
- Oljeplugg
- Laddtrycksventil
- Kolvringar
- Vevaxeltätning
- Kolv
- Insugspackning
- Ventillyftare
- Oljenivågivare
- Avgasventil
- Oljepump
- Insugsventil
- Vevstakslager
- Växellådsfäste
- Oljetrågspackning
- Ventiltätning
- Kedjespännare
- Vevaxel
- Oljesticka
- Tomgångsventil
- Oljepluggspackning
- Kamaxeltätning
- Oljepåfyllningslock
- Gasvajer
- Motorblock
- Kugghjul (kuggremshjul)
- Packningar
Välj din bil och hitta högkvalitativa Oljesump
-
MERCEDES-BENZ
- Oljesump till E-klass
- C-klass
- Oljetråg SPRINTER
-
RENAULT
- Oljesump till CLIO
- MEGANE
- Oljetråg MASTER
-
PEUGEOT
- Oljetråg till 308
- 307
- PARTNER
-
SKODA
- Oljetråg till OCTAVIA
- FABIA
- SUPERB
Information om Oljetråg
Oljan sump är en behållare för olja, vilket är i grunden en lagringsplats av en stor mängd av orenheter från smörjsystemet. Alla sönderfallsprodukter och depositioner kol ackumuleras i pannan, eftersom gallret av oljan intaget och oljefilter inte tillåter dem att komma tillbaka in i motorn. Bortsett från detta, blir motoroljan överbelastad med avgaser som sprack från förbränningskammaren och deras urladdning sker en mycket mer intensiv under kylning i pannan. Förbränningsprodukterna vanliga sot och rök från oförbränt bränsle, som främst grundas på nytt i pannan.
Oljetråget är en pressad stål lock med en gängad öppning för olja drain. Ofta finns det en speciell skiljevägg inne i pannan, vilket reducerar olja svängningar medan fordonet är i rörelse. Tråget är ansluten genom en åtstramning packning till botten av cylinderblocket. Oljetråget säkrar (hudar) motorn underifrån och oljan blir kyls i det. Inne i pannan finns en oljeinloppet - en cell med ett metallgaller genom vilken oljan sugs in i oljepumpen och sedan matas till motorn. Då oljan rinner från motorerna innerväggarna tillbaka till oljetråget. Ansamling av smuts är, tyvärr, konstant och dess intensitet beror på vilken typ av motor, olja kvalitet, driftsförhållanden och andra faktorer. Ansamlingen av sediment måste beaktas av tillverkare och reglerade följande särskilda rekommendationer för varje märke av motorolja, liksom tidpunkten för byte.
Om du köper ett oljetråg i vår webbutik, sparar du säkert tid och pengar, eftersom vi har det bredaste sortimentet av bildelar utbyte och kort tid leverans. Bortsett från oljetråget, kan du köpa andra reservdelar som svänghjul, lyftare fönster, oljepumpar eller bränsletankar.
Vad du behöver veta om utbytet av motorns oljepanna: livslängd, vanliga fel och hur du upptäcker dem, tips och rekommendationer.
Livslängden på oljepannan i vevhuset bestäms inte av klara villkor. Komponenten behöver bytas ut när den fallerar. Vanligtvis har komponenten en lång livslängd och slutar fungera på grund av att du kolliderat, för att oljedräneringen är trasig eller för att oljepannan kontinuerligt utsatts för fukt.
Oljepannan i vevhuset byts ut när markana skador har uppstått, då det inte är vettigt att reparera den eller om det till och med är omöjligt. Som en regel behöver komponenten bytas ut när den har deformerats till stor del, om sprickor har dykt upp på dess yta eller om korrosion dykt upp.
Ett av de mest uppenbara tecknen som pekar på att trycket sänkts i oljepannan är att oljefläckar dykt upp under bilen vid långtidsparkering. Felaktigheter på enheten karaktäriseras också av att oljenivån sänks i oljesystemet och att indikatorn som visar detta på instrumentbrädan lyser upp.
En del av diagnostiseringen av komponenten är att undersöka den med blotta ögonen. För att göra detta behöver du placera bilen på en lyft eller en depå, ta sedan bort höljet om det behövs och undersök oljepannan. Du behöver bra belysning när du gör detta då det kan vara svårt att upptäcka skadorna annars. Oljefläckar, sprickor, korrosion eller bucklor som hittas när du undersöker komponenten pekar på att du behöver reparera eller byta ut oljepannan. Väldigt små sprickor och mindre läckage kan vara svåra att upptäcka själv. De är dock enkla att upptäcka vid bilverkstaden med hjälp av UV-strålning och fluorescerande färg.
Komponenten bör bytas ut av specialister på en bilverkstad då man kan behöva demontera och montera tillbaka flera delar för att komma åt oljepannan: avgasrör, stabiliserare, motorfästen. När du installerar en ny oljepanna är det obligatoriskt att du byter ut packningen.
Bästa varorna: Oljetråg
- Vikt [kg]: 1,97
- Oljetrågsmaterial: Stål
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med oljetappningsskruv
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med oljetrågspackning
- Material tätning: papper
- Skick: Helt ny
- Vikt [kg]: 2,050
- Oljetrågsmaterial: Aluminium
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Skick: Helt ny
- erforderligt antal: 1
- Material: Aluminium
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Tillverkningsnummer: 1320016
- Skick: Helt ny
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: utan tätning
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Material: Aluminium
- Montering/demontering måste utföras av specialistpersonal!
- Skick: Helt ny
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Längd[mm]: 950
- Material: Aluminium
- Tillverkningsnummer: BMO-VW-004
- Skick: Helt ny

- Material: Aluminium
- Oljetrågsmaterial: Aluminiumgöt
- Skick: Helt ny
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Material: Aluminium
- Montering/demontering måste utföras av specialistpersonal!
- Skick: Helt ny
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: utan hål för oljenivågivare
- Längd[mm]: 1460
- Material: Aluminium
- Position: på växellådssidan
- Tillverkningsnummer: BMO-VW-005
- Skick: Helt ny
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Tillverkningsnummer: BMO-VW-013
- Skick: Helt ny
- Längd[mm]: 430
- Vikt [kg]: 1,8
- Oljetrågsmaterial: Aluminiumgöt
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: med oljetappningsskruv
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Yttergängmått: M14 x 1,5
- Skick: Helt ny
- Tilläggsartikel / tilläggsinformation: utan tätning
- Material: Stål
- Montering/demontering måste utföras av specialistpersonal!
- Skick: Helt ny
- Delens position: underdel
- Kompletteringsartikel / tilläggsinfo 2: med hål för oljenivåsensor
- Material: Stål
- Tillverkningsdatum från: 09.2004
- Tillverkningsdatum till: 08.2018
- Skick: Helt ny